Derfor kan du ikke sende penge: MobilePay har problemer

25/3/22 15:24

Nicolai Busekist

Foto: Shutterstock
MobilePay har tekniske problemer, der betyder, at brugerne ikke kan sende eller modtage penge.

Har du problemer med at sende eller modtage penge via MobilePay? I så fald er du ikke alene om dette. Betalingstjenesten, der ejes af Danske Bank, er nemlig blevet ramt af tekniske problemer.

Det har tjenesten selv meddelt i et opslag på det sociale medie Facebook.

"MobilePay kan drille lige nu. Derfor kan du opleve fejl, når du bruger appen til at betale, overføre eller modtage penge," skriver de.

Skulle du have sendt penge til en kammerat for en fyraftensøl, bliver det derfor nødt til at vente. Det vil nemlig ikke være muligt at gennemføre overførsler via appen, før de tekniske problemer er blevet løst.

I opslaget på Facebook forsikrer de om, at hvis man har forsøgt at sende penge via MobilePay, som ikke er gået igennem, men der efterfølgende er sket en reservation på ens bankkonto, kan man være helt rolig.

Deres teknikere er nemlig i fuld gang med at løse problemerne, hvilket også indebærer, at sådanne reservationer vil blive slettet hurtigst muligt. Derfor skal man ikke være bekymret for, at pengene er forsvundet.

"Hvis en MobilePay-overførsel fejler, men du så alligevel kan se, at pengene er reserveret på din konto - så kan du være helt rolig. For reservationen bliver slettet hurtigst muligt," oplyser de.

Ydermere oplyser de – som sagt – at deres teknikere allerede er i fuld gang med at løse problemet. De beder dog om tålmodighed, ligesom de forsikrer om, at de vil melde nyt ud, når tjeneste igen virker, som den skal.

"Vores gode teknikere er i fuld gang med at reparere i maskineriet. Så bær over med os - vi knokler for at løse problemet og melder ud med det samme, når vi har nyt herinde," skriver de til slut på Facebook.