Dette flyselskab er det værste - selv direktøren indrømmer det

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
"Passagererne vil opleve ubehag på disse ruter"

Lige nu læser andre også

De fleste danskere har prøvet at rejse med et lavprisselskab, og vi ved godt, at det ofte betyder ukomfortable sæder og halvdårlig betjening.

Men nu har et af de største lavprisselskaber fået uønsket opmærksomhed ved at blive kåret som det “mest ubehagelige” flyselskab i en undersøgelse foretaget af Which?.

Det skriver El Economista

Det er ikke behageligt

Denne uheldige kåring er blevet yderligere bekræftet af nylige udtalelser fra selskabets CEO, József Váradi, der åbent anerkendte det ubehag, passagererne oplever på deres nye langdistanceture.

Ifølge Which?-undersøgelsen blev Wizz Air og TUI identificeret som de to flyselskaber med mindst benplads. De tilbyder nemlig kun 71 centimeter plads mellem sæderne.

I kontrast hertil blev flyselskaber som Lufthansa og KLM anerkendt for deres overlegne komfort, med op til 84 centimeters plads mellem sæderne.

Wizz Air har lige for nyligt introduceret deres nye flåde af Airbusses, som er designet til flyvninger på op til otte timer, men selvom flyene kan flyve længere er komforten ikke bedre.

I den forbindelse indrømmede Váradi, at passagerer på disse ruter ville opleve ubehag.

Kan ikke lænes tilbage

Det nye fly vil tilføje 250.000 ekstra pladser fra London næste år, men vil opretholde den samme "ubehagelige" sædekonfiguration som Wizz Airs kortdistanceture.

Det betyder ingen mulighed for at læne sig tilbage for passagerer på den udvidede rejse til Saudi-Arabien, et faktum der måske vil afskrække nogle fra at vælge flyselskabet.

Wizz Airs rygte er yderligere blevet beskadiget, fordi det er andet år i træk, at de er blevet kåret som "det værste flyselskab i Europa" af Which?.

Her har de kun fået én stjerne for sædekomfort og kabinemiljø.

Næsten 44% af de passagerer, der deltog i undersøgelsen rapporterede også problemer med deres flyvninger.

Váradi forsvarede dog Wizz Airs tilgang og hævdede, at afvejningen mellem omkostninger og komfort er en realitet, som passagerer må acceptere, hvis de vælger lavprisflyselskaber.

Anbefalet til dig