Der er nemlig mange danskere, der havde planlagt at skulle på rejse med familien, men som de måtte sande, ikke kunne blive til en realitet grundet coronavirus.
Det er selvsamme danskere, som også mentalt har vinket farvel til de penge, de har betalt for flyrejsen. Der er dog gode nyheder i sagen, som danskere med udeståender hos flyselskaber kan se frem til.
Refusionsanmodninger bliver tilbagebetalt
Det bliver meldt, at Trafikstyrelsen presser 12 flyselskaber, herunder Norwegian, for tilbagebetaling af refusionsordre. Det siges, at inden 15. november skal alle refusionsanmodninger, som er modtaget før 1. oktober være tilbagebetalt.
Andreas Hjørnholm, kommunikationschef hos Norwegian i Danmark, siger, at det er et løft, de har planer om at holde.
”Det er Norwegians løfte, at vi har refunderet alle kunder i løbet af oktober måned,” siger han til B.T.
Han siger, de arbejder benhårdt for at tilbagebetale refusioner. De har sågar lavet en masse tiltag for at automatisere processen. Det skal bevirke, at sagsbehandlingen kommer til at gå hurtigere.
Han siger dog også, at det kan være besværligt, når de lander mellem to selskaber.
”Vi har løbende tilbagebetalt til onlinerejsebureauer og vi forventer, at de refunderer deres kunder, som jo er vores passagerer,” siger han.