Efter 20 succesfulde år med unikt koncept: Nu er populært tøjmærke gået konkurs

Af: Lucas Andreas

|

30/04/2024

Nyheder
Katrine Marie Kragh/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix
Katrine Marie Kragh/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix
Virksomheden havde tidligere store millionoverskud.

Lige nu læser andre også

Efter næsten to årtiers succesfuld handel med børnetøj og skiftende årstider i modebranchen, har Pompdelux nu måttet lukke dørene. Det danskstiftede tøjmærke, kendt for sin særlige salgsmodel via home shopping, er blevet erklæret konkurs og er under behandling ved Skifteretten i Randers.

Det skriver Finans.

Homeshopping konceptet gik ud på, at sælgerne kom direkte ud til forbrugerne, der kunne købe tøjet fra deres eget hjem.

Stifterne Pia Holten Møller og Marianne Hoffman Dyrbøl lancerede Pompdelux i 2006 med en vision om at bringe børnemode direkte ind i de danske stuer. Dette koncept tillod forældre at shoppe hjemmefra, hvilket gav virksomheden en markant vækst og popularitet i sine tidlige år. Virksomheden oplevede en gylden periode omkring 2012 og 2013, hvor overskuddet lå markant over 30 millioner kroner.

Men tiderne ændrer sig, og seneste regnskabsår viste en helt anden historie: Et dramatisk underskud på 20,6 millioner kroner tegnede sig på regnskabernes linjer, sammen med en samlet gæld på over 40 mio. kr. i koncernen med 63 ansatte.

Fra at have været en pioner inden for direkte salg af børnetøj, fandt Pompdelux sig selv kæmpende i et stadigt mere konkurrencepræget marked.

Den økonomiske tilbagegang fik følgekonsekvenser. For nylig blev virksomhedens hjemmeside taget ned, og besøgende blev mødt med beskeden om, at sitet er midlertidigt lukket.

Pia Holten Møller, der trak sig tilbage fra virksomheden i 2015, har ikke længere nogen aktiv rolle i Pompdelux.

Anbefalet til dig