Når telefonlinjen aldrig bliver taget, og regningerne fortsætter med at tikke ind på trods af opsigelse, skal man have nerver af stål.
Det havde 78-årige Andrea Keller fra Rødekro, da hun i december sidste år begyndte sin kamp mod Norlys.
Men intet skete – indtil hun stod frem i B.T.
Allerede dagen efter artiklen blev bragt, ringede en medarbejder fra Norlys.
"Men jeg undrer mig da"
I løbet af få minutter blev Andrea bedt om at sende sit kontonummer, og hun fik besked på, at 1.772,5 kroner ville blive refunderet.
Kort efter fulgte endnu en mail, hvor det fremgik, at hendes aftale var ophævet, og hun havde yderligere 2.964,07 kroner til gode.
"Jeg er meget glad for, at der nu endelig kommer en løsning, men jeg undrer mig da over, at jeg blev kontaktet af medarbejder fra Norlys lige efter, jeg var i B.T.," siger hun.
Andrea er ikke den eneste, der har oplevet det mønster. 74-årige Hanne Damsgaard fra Næstved blev ved med at modtage regninger, selvom hendes abonnement blev opsagt helt tilbage i september.
Først da hendes sag kom i pressen, blev fejlen erkendt – og regningerne annulleret.
"Hold kæft, hvor er jeg glad. Det er en sten, der falder fra hjertet," sagde Hanne efter opkaldet fra Norlys.
Kundedirektør Kathrine Forsberg forklarer, at problemerne skyldes en teknisk overgang til et nyt it-system, som har udløst fejl hos flere kunder.
Hun understreger, at sagerne håndteres – også dem, der ikke havner i medierne.