Efter oplevelse med kunder: Meny-købmand kommer med vigtigt opråb

Af: Lucas Andreas

|

12/08/2024

Nyheder
Arkivfoto: Google Street View.
Arkivfoto: Google Street View.
Købmanden måtte tage til tasterne, efter en kassemedarbejder havde en dårlig oplevelse med kunder.

Lige nu læser andre også

En voldsom episode i Meny-butikken i Bogense, hvor to kvindelige kunder overfusede en 15-årig kassemedarbejder, har sat gang i en vigtig debat om kundeadfærd.

Købmand Peter Ploug Kirkegaard har været nødsaget til at reagere på situationen og har nu taget til tastaturet for at adressere problemet offentligt.

Episoden, der udløste en stærk reaktion fra købmand Peter Ploug Kirkegaard, fandt sted, da de to kunder blev vrede over, at medarbejderen havde tastet to køb ind på samme bon, fordi de ikke havde placeret en vareskiller på båndet.

Den unge ekspedient fulgte blot butikkens procedurer, men endte med at blive udsat for en urimelig skideballe.

Peter Ploug Kirkegaard, der selv var vidne til medarbejderens reaktion, reagerede ved at dele episoden på Facebook. "Først og fremmest blev jeg vred og sur over den måde, de havde opført sig på," siger han til TV 2 Fyn, og tilføjer, at han håber, opslaget kan skabe fokus på, hvordan unge medarbejdere ofte bliver uretfærdigt behandlet af kunder.

Opslaget, som du kan se i bunden af artiklen, har fået enorm opmærksomhed og er blevet delt flere hundrede gange, med mange kommentarer, der støtter den unge medarbejder.

For købmanden var det vigtigt at få medarbejderens tilladelse til at dele hændelsen, og det gav hun, da hun også ønskede at sætte fokus på problemet. "Jeg ville ønske folk tænkte på, hvis det var deres barn eller barnebarn," siger købemanden, der er overrasket over den overvældende positive respons på opslaget.

Selvom de to kvinder endnu ikke er trådt frem, opfordrer Kirkegaard dem til at undskylde over for medarbejderen.

Han understreger, at sådanne situationer er sjældne, men at de seneste dages reaktioner viser, at der er et større problem med kundeadfærd, som bør adresseres.

I opslaget skriver han:

"Kan vi ikke begynde at snakke pænt til kassepersonalet i butikker?

I dag havde vi et par damer inde og handle, og da de så er færdige med at sætte vare på båndet får de ikke lagt vareskilleren op. Dette spotter min stjerne af en medarbejder ikke, og hun kører derfor deres vare sammen med den næste kundes vare.

Desværre ser ingen dette og de når så at betale for alle varerne – og derfra går det stærk.

Damerne begynder at overfuse min kassepige og så fortæller de at min medarbejder ikke kan finde ud af sit arbejde… Min kassepige bliver ked af det og løbet væk fra kassen, det er da på ingen måde er okay at blive talt sådan til, når hun passer sit arbejde.

Helt ærligt! Det er en ung pige, der er i gang med sit første arbejde, hun skal lære så meget og opleve så meget på arbejdsmarkedet, men det her bør ingen udsættes for.

Vi retter altid op på fejl, så der er absolut ingen grund til at tale sådan.

Er man utilfreds så hiv da fat i mig. Man skal ihvertfald ikke snakke sådan til mit personale.

Jeg håber, at de 2 damer ser det her og tænker over det en anden gang, når de er ude at handle.

-Peter"

Anbefalet til dig