Af og til sker det, at efterspørgslen på visse produkter stikker af fra den ene dag til den anden.
Og sådan en situation står vi i nu.
Her er der dog ikke tale om en smart gadget, der er gået viralt på sociale medier, men derimod noget så simpelt som Jolly Cola.
Det skriver B.T.
Efterspørgslen på den danske sodavandsklassiker er eksploderet, og det presser produktionen hos Bryggeriet Vestfyen i Assens.
Stigningen kan tilskrives forbrugerboykottet af amerikanske cola-brands som Coca-Cola og Pepsi, der blev udløst af utilfredshed med præsident Donald Trump.
Flere supermarkedskæder har i de seneste uger haft svært ved at få de ønskede mængder på hylderne, og hos Bryggeriet Vestfyen erkender man, at kapaciteten er presset til det yderste.
"Vi planlægger produktionen, så vi så vidt muligt kan levere til alle vores kunder, men når vores makskapacitet er nået, kan vi desværre ikke imødekomme al efterspørgsel," lyder det fra Thomas Lindegaard, der er senior brand manager hos Bryggeriet Vestfyen.
Coop mærker presset
Hos Coop mærker man tydeligt presset.
Koncernen, der blandt andet står bag Kvickly og SuperBrugsen, kæmper med at få de bestilte mængder i egne mærker hjem fra Bryggeriet Vestfyen.
"Bryggeriet Vestfyen i Assens har problemer med at producere de mængder af sodavand i vores eget Coop-mærke, som vi bestiller," har Jens Juul Nielsen, der er informationsdirektør i Coop, tidligere udtalt.
Heldigvis er der håb forude. Man forventer ikke, at problemet varer ved, men derimod at det løser sig i de kommende uger.