I Sverige og Finland har måltidskonceptet haft stor succes i dagligvarehandlen.
Nu er det Danmarks tur til at blive en del af de hurtige, enkle og populære Hjemmekebaber, som Super Kræs står bag.
Lanceringen i Danmark sker via Salling Group, Danmarks største dagligvarekoncern, der driver Netto, Bilka og Føtex. Produkterne er nu tilgængelige i over 700 butikker landet over.
Sådan skriver Schysst käk Sverige AB i en pressemeddelelse.
"I Sverige er vi en af de hurtigst voksende fødevarevirksomheder, og Hjemmekebab er i dag en meget populær ret hos børnefamilier. Det er super fedt, at vi endelig kan lancere i Danmark, som er et perfekt match for vores brand og vores produkter," siger Amir Kheirmand, CEO og grundlægger af Super Kræs og Schysst käk i Sverige.
I første omgang lanceres otte produkter til det danske marked. Kød-, kylling-, gyros- og veggiekebab samt forskellige saucer og brød.
"For os er det vigtigt at skabe et tilbud, der er tilpasset det marked, vi går ind i. Produktporteføljen er blevet tilpasset de danske præferencer, og vi har flere projekter i gang for at opbygge et stærkt dansk brand," siger Amir Kheirmand, CEO og grundlægger af Super Kræs og Schysst käk i Sverige.
Danmark er et stort kebabmarked, og Super Kræs har undersøgt kebabvanerne blandt et panel af 2.000 danskere.
Resultaterne viser blandt andet, at otte ud af ti danskere spiser kebab, og at næsten halvdelen af børnefamilierne har forsøgt at lave kebab derhjemme.
"I Danmark spises der masser af kebab! Fire ud af ti bliver meget glade ved tanken om at spise kebab. Nu, hvor Hjemmekebab-konceptet ankommer, bliver det nemmere end nogensinde for alle i Danmark at lave deres egen favoritkebab," siger Amir Kheirmand, CEO og grundlægger af Schysst käk.