En række kunder oplever udfordringer med energi- og bredbåndsselskabet Norlys, hvor fejl i kommunikation og fakturering har ført til lukket internet og frustration. Dorthe Hougesen har været kunde hos Norlys i 12 år, men hendes problemer begyndte, da selskabet ved en fejl sendte hende en faktura på teknikkerbesøget, der skulle have været gratis. Det skriver mediet TVMidtvest.
Trods bekræftelse fra Norlys om fejlen, modtog hun en rykker en måned senere, men troede, at sagen var løst. En weekend i sommerhuset afslørede, at internettet var lukket på grund af den fejlagtige faktura. Trods flere forsikringer fra Norlys om at åbne nettet igen, varede det næsten et halvt år med gentagne fejl og misforståelser, før nettet blev genåbnet.
Norlys har undskyldt for forløbet og tilbyder kompensation for kundens gene. Selskabet forklarer udfordringerne med øget kundehenvendelser og menneskelige fejl i perioder med travlhed. Norlys har ansat 100 nye medarbejdere i kundeservice for at forbedre servicen.
Efter henvendelsen trak Norlys sagen tilbage fra inkasso.