Tilliden til energiselskaberne stiger, og det samme gør kundetilfredsheden.
Helt i top ligger OK, som for andet år i træk har Danmarks mest tilfredse kunder på elmarkedet.
Det viser netop offentliggjort brancheanalyse fra EPSI, skriver OK i en pressemeddelelse.
”OK holder fast i førstepladsen – og endda med en yderligere stigning i kundetilfredshed. Størstedelen af OK-kunderne angiver, at de har truffet et aktivt valg i forhold til deres el-aftale og dermed sat sig ind i, hvad de reelt har behov for. Samtidig kvitterer de for, at OK er bedst til både service- og produktkvalitet. Her er god service ved kontakt, men også den stærkeste relevante proaktivitet.”
Sådan lyder ordene fra Sofie Breum, Country Manager i EPSI Rating Danmark, efter at OK har formået af fastholde sin status som det selskab, der har den højeste score i kundetilfredshed på elmarkedet.
OK’s førsteplads i kundetilfredshedsmålingen er opnået med en score på 73,9 point ud af 100, hvilket er en stigning på 1,4 point i forhold til sidste års førsteplads. For branchen lyder pointgennemsnittet på 64,8.
Markant vækst i elkunder
Hos OK er markedsdirektør Christian Ruhe naturligvis stolt af resultatet og ikke mindst det faktum, at OK fastholder sin førsteplads fra sidste års måling. Han peger på, at OK i samme periode har formået at øge kundetilgangen betragteligt på et marked præget af hård konkurrence.
”Vi oplever enorm vækst og har i dag mere end 200.000 elkunder. Hver eneste dag bliver vi valgt til at kunderne. At vi er midt i en vækstrejse, hvor der er pres på telefonerne, sætter egentlig bare det flotte resultat endnu mere i perspektiv. Så det er jeg virkelig stolt over. Vi har et godt produkt, yder god, proaktiv kundeservice og tilbyder nogle brugervenlige, digitale selvbetjeningsmuligheder. Nu gælder det om at fastholde kundernes tilfredshed,” siger Christian Ruhe og sender samtidig en tak til OK’s medarbejdere.
Ansvarlighed i højsædet
På EPSI’s bæredygtighedsindeks, som er en del af den årlige måling, vurderes selskabernes indsats i relation til ESG og bæredygtighed. Også her fastholder OK sin førerposition. Christian Ruhe glæder sig over, at kundernes opfattelse af OK understøtter selskabets arbejde med ansvarlighed i bred forstand.
”Helt overordnet er vores mål at være danskernes foretrukne, grønne energipartner til bolig og erhverv og hjælpe vores kunder til at bruge strømmen, når den er billigst og grønnest. Heri ligger selvfølgelig, at el og e-mobilitet skal fylde langt mere i vores forretning, men også et ønske om at tage et større samfundsansvar i forhold til den grønne omstilling. Derfor er det ikke uvæsentligt, at vi rent faktisk også opfattes sådan af kunderne,” siger Christian Ruhe.
EPSI-undersøgelsen af kundetilfredsheden i energibranchen for 2024 er baseret på i alt 3.525 interviews med danske privatkunder.