Sommerens Prime-fanatikere får nu en ekstra grund til at juble, når Salling Group, der er ejer af Netto, Bilka og Føtex, introducerer en ny variant af den populære læskedrik, som inden længe er på hylderne i disse tre supermarkedskæder.
Efter den populære drik, som er kendt for sin manglende koffein, dominerede butikshylder og fik stor opmærksomhed fra danske unge, lanceres nu en energidrikversion, der indeholder det eftertragtede stimulerende middel.
Claus Frederiksen, der er marketingchef i Bilka, deler nyheden med B.T. og forklarer, at den nye Prime-energidrik har undergået tilpasninger for at imødekomme de danske regler.
Drikken, som er skabt af YouTube-stjernerne Logan Paul og KSI, blev tidligere forbudt af Fødevarestyrelsen på grund af overdreven A-vitamin og koffeinindhold.
I den opdaterede version, som snart vil pryde Salling Groups hylder, er mængden af koffein reduceret til 100 milligram per 330 milliliter dåse, hvorfor den er i overensstemmelse med dansk lovgivning.
Claus Frederiksen anerkender, at salget af den originale Prime-drik er faldet, men understreger, at det var uundgåeligt efter den hype, den havde efter lanceringen.
Han pointerer også, at den nye energidrik imødekommer en efterspørgsel og tilføjer et nyt mærke til butikkens allerede populære energidrikssortiment.
Selvom håbet er, at den nye Prime-variant vil opnå popularitet, er Claus Frederiksen realistisk og forventer ikke en gentagelse af sommerens kølige begejstring.
“Jeg håber, det bliver lige så populært, men det er ikke vores forventning, at folk kommer til at stå i kø.”