For første gang nogensinde: Jysk deler stor nyhed

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Aldrig før er det sket for Jysk.

Lige nu læser andre også

Som bekendt har der været store udfordringer for mange virksomheder i det seneste år, men det til trods formår Jysk alligevel at slå sin egen rekord.

Det skriver Jysk selv i en pressemeddelelse.

Trods de fortsatte globale udfordringer, herunder inflation og øgede omkostninger, leverede JYSK igen et stærkt omsætningsresultat på 38,5 milliarder kroner for regnskabsåret 2022/23, som blev afsluttet ved udgangen af august.

Kunderne fortsatte også med at handle i de flere end 3.300 JYSK-butikker fordelt i 48 lande. Antallet af kunder steg med 1,2 millioner i regnskabsåret 2022/23 sammenlignet med året før.

Den nye President & CEO for JYSK, Rami Jensen, er tilfreds med virksomhedens resultater og siger:

”Jeg er meget stolt af vores medarbejderes hårde arbejde og den omsætning, vi kan præsentere i dag. Det globale detailmarked står stadig over for betydelige udfordringer, hvor forbrugertilliden og købekraften er lav. Men JYSK er kendt for produkter af høj kvalitet til konkurrencedygtige priser, og det afspejler sig i vores resultater og det faktum, at kunderne fortsat vælger at handle i vores butikker.”

Ekspansion er fortsat i JYSKs dna

Trods de eksterne faktorer, der udfordrer det globale detailmarked, fortsatte JYSK sine ekspansionsplaner. I maj 2023 åbnede JYSK sine to første butikker i Tyrkiet. I forhold til antallet af nye butiksåbninger sænkede JYSK heller ikke farten og åbnede i alt 135 butikker i regnskabsåret 2022/23, hvilket var samme antal som året før. Udover nye butiksåbninger investerede JYSK også i 619 øvrige butiksaktiviteter, herunder flytninger og udvidelser af eksisterende butikker samt modernisering til det nyeste butikskoncept 3.0.

”Vækst er en del af vores dna, og det viser vores resultater, udvidelser og butiksaktiviteter for regnskabsåret 2022/23 tydeligt. I det seneste regnskabsår nåede vi også en vigtig milepæl, idet over to tredjedele af vores butikker er blevet moderniseret med vores succesfulde 3.0-butikskoncept, og vi har ingen planer om at sænke farten for udrulninger i de kommende år,” siger Rami Jensen, President & CEO i JYSK.

Torsdag den 30. november offentliggør JYSK sin årsrapport, hvoraf også udviklingen i indtjeningen for regnskabsåret 2022/23 vil fremgå.

Anbefalet til dig