Med et dristigt skridt væk fra app-overload har Coop Danmark introduceret en løsning, der skiller sig ud: En alt-i-én app, der forenkler shoppingoplevelsen for sine kunder.
Og spørger man B.T.s techanmelder Peter Boier, så kan den det hele - men ikke uden sine problemer.
Coops innovative app tjener som den eneste nødvendige følgesvend for adgang til en verden af tilbud og fordele på tværs af hele koncernens supermarkeder. Denne beslutning har vakt begejstring blandt forbrugerne, trætte af konstant at jonglere mellem utallige apps for forskellige butikker.
Appens design bryder normen med sine cirkulære menupunkter, en nyfortolkning af, hvordan brugervenlighed kan se ud på en smartphone-skærm.
Dette, kombineret med et feed fyldt med personlige opskrifter og en historik over tidligere indkøb, gør Coops app til et sandt digitalt smørhul for den moderne forbruger.
Fordele som scan-selv-funktionen revolutionerer den fysiske shoppingoplevelse ved at tillade kunderne at scanne og pakke varer, mens de handler, og til sidst hurtigt betale via en QR-kode. Dette niveau af integration mellem digital bekvemmelighed og fysisk handel er, hvad der gør Coops app bemærkelsesværdig.
Men vejen til tilbudshimlen er ikke uden forhindringer.
Appen byder på et tilbudskaos med en labyrint af muligheder, der strækker sig fra app-specifikke tilbud til personlige og lokale priser.
"Hvorfor skal jeg betale 200 kroner til Coop i et medlemsskab for at få adgang til de fleste tilbud i appen? Det er der ingen af konkurrenterne, der forventer af mig, og det forvirrer. Er det 200 kroner om måneden? Om året? Én gang? (Det er én gang). Nå, jeg får åbenbart pengene tilbage, hvis jeg melder mig ud?" spørger Boier undrende.
Dog vælger han at kvittere med fire stjerner ud af seks, som kan fortolkes som en solid anbefaling til danskerne.