Når du får en SMS omkring, at du har modtaget en besked i e-Boks, får den dig nok til at spærre øjnene op.
En besked i e-Boks kan nemlig indeholde et hav af forskellige ting, men fælles for dem alle er, at de er værd at læse igennem.
Post i den digitale postkasse kan indeholde kedelige beskeder som bøder eller gæld til skat, men den kan også indeholde noget mere harmløst som en lønseddel eller en række praktiske informationer.
Nu er der udsendt en pressemeddelelse omkring fremtidige beskeder og advarsler, som utallige danskere kommer til at modtage.
Rejsekort-brugere vil fremover modtage vigtige beskeder og advarsler i deres e-Boks, når de eksempelvis glemmer at checke ud efter en rejse.
Det skriver Rejsekort & Rejseplan A/S i en pressemeddelelse.
Overgangen fra e-mail til e-Boks som den primære kommunikationskanal skyldes et ønske om at forbedre kundernes reaktion på meddelelserne:
"For Rejsekort har det været afgørende at finde en kanal, hvor vores kunder faktisk ser og reagerer på de beskeder, vi sender", lyder det fra chef for kundekommunikation i virksomheden, Peter Degn.
I dag har mere end 2,1 millioner danskere et personligt rejsekort, og de foreløbige tal viser, at flere reagerer på beskeder sendt via e-Boks end e-mail.
Ifølge virksomheden er det essentielt, at kunderne reagerer på beskeder om manglende check-ud, så de kan betale den korrekte pris for deres rejse.
Sletter mails
En undersøgelse fra Voxmeter har afsløret, at 33 procent af danskerne sletter vigtige e-mails, fordi de tror, det er spam eller phishing.
Det har ført til en øget satsning på e-Boks, som kunderne har mere tillid til.
Morten Pryds, chef for forretningsudvikling hos e-Boks, lægger ikke skjul på, at platformen har nogle af markedets højeste åbningsrater.
Han forventer, at samarbejdet med Rejsekort vil reducere antallet af spærrede kort:
"Vi forventer, at vi sammen med Rejsekort kan minimere antallet af kunder, der får lukket deres kort, fordi de når at reagere på kommunikationen i e-Boks i rette tid", lyder det fra ham i pressemeddelelsen.
Hvis kunderne undlader at reagere på disse beskeder, risikerer de ifølge Rejsekort & Rejseplan A/S at få deres rejsekort spærret i op til et år.
Rejsekortet bruges til rejser med bus, tog, metro og letbane, og det er derfor vigtigt for mange at holde kortet aktivt.