Den evigt populære designvirksomhed, Georg Jensen, er netop nu blevet opkøbt af den finske koncern Fiskars Group, der blandt andet også har Royal Copenhagen under vingerne.
Georg Jensen er blevet solgt til et beløb på svimlende 1,1 milliarder kroner, skriver de selv i en pressemeddelelse ifølge B.T.
Finans skriver tilmed, at Fiskars vil ‘påtage sig rollen som Georg Jensens nye langsigtede ejer og støtte Georg Jensens vækstudsigter’.
Fiskars har også selv i en pressemeddelelse delt nyheden omkring, at Georg Jensen nu er nyt barn i klassen.
Uddrag af pressemeddelelse fra Fiskars
Fiskars Group har indgået en aftale med Investcorp om at købe det anerkendte danske luksuslivsstilsmærke Georg Jensen ved at erhverve 100 % af aktierne i Georg Jensen.
Mærket tilbyder ikoniske produkter inden for bolig- og smykkekategorier. Med en 120-årig arv og et stærkt fokus på håndværk, kreativitet og design, passer Georg Jensen godt ind i Fiskars Groups luksushusmærkeportefølje og udvider luksusmærkernes andel af koncernens nettoomsætning fra 25 %.
Opkøbet understøtter Fiskars Groups vækststrategi ved at udvide virksomhedens luksushusmærkeportefølje, som allerede omfatter de ikoniske mærker Royal Copenhagen, Waterford og Wedgwood.
Desuden giver genforening af de elskede danske designmærker Georg Jensen og Royal Copenhagen attraktive kommercielle ekspertisemuligheder.
“Som et ikonisk brand med en stærk arv og fokus på banebrydende design, passer Georg Jensen perfekt til Fiskars Groups familie af mærker både strategisk og kulturelt. Vi er glade for at byde Georg Jensen og dets medarbejdere velkommen til Fiskars Group”, siger administrerende direktør virksomheden, Nathalie Ahlström og fortsætter:
Med dette opkøb vil vi styrke vores tilbud inden for luksusprodukter til hjemmet. Hos Fiskars Group ønsker vi at bygge holistiske livsstilsbrands, der omgiver forbrugerne, og Georg Jensen passer særdeles godt til denne beskrivelse.”