Godt 100.000 mennesker spiser dagligt et måltid mad i en af Compass Groups kantiner og restauranter i Danmark. Siden 2009 har det været grossistvirksomheden Dagrofa Foodservice, som har leveret fødevarerne til kantinerne
Nu er parterne blevet enige om at fortsætte det tætte partnerskab med en toårig samarbejdsaftale, som repræsenterer en årlig værdi på et trecifret millionbeløb.
Det skriver Dagrofa A/S i en pressemeddelelse.
Anne Ruberg, indkøbsdirektør i Compass Group Danmark, fortæller om aftalen:
- ”Vi har haft et tæt og godt samarbejde i mange år, og det har været helt naturligt at forlænge aftalen med Dagrofa Foodservice, så vi kan bygge videre på indsatsen med at fremme den grønne omstilling. Partnerskabet med vores kunder er helt essentielt for os, og vi vil gerne understøtte deres bæredygtighedsrejse. Dagrofas brede og dybe sortiment giver os mulighed for at tilbyde vores kunder skræddersyede løsninger indenfor den bæredygtighedsprofil på fødevarer, som de ønsker – både i hverdagen men også når de har mere specielle behov og ønsker.”
Anne Ruberg uddyber:
- ”Den primære årsag til, at vi igen har valgt Dagrofa Foodservice som leverandør er derfor, at vi har stor tiltro til, at de bliver ved med at understøtte vores bæredygtighedsindsats. Bare i løbet af det seneste år har vi sammen fået sat endnu flere danske økologiske produkter på menukortet. Vores kokke får også løbende værdifuld sparring, når kulinariske eksperter fra Dagrofa Foodservice afholder skræddersyede workshops om f.eks. grønne proteiner og det veganske køkken. Med andre ord handler vores samarbejde om meget mere end ’bare’ pris og leveringssikkerhed.”
Grønne dokumentationskrav kræver investeringer i digitalisering og data
Gennem de seneste år har Dagrofa Foodservice sammen med Compass Group arbejdet målrettet med at bakke de grønne initiativer op med data, så bæredygtighedsarbejdet kan dokumenteres i forhold til de mange nye afrapporteringskrav.
Det er en udvikling, som har krævet, at Dagrofa Foodservice har investeret i at blive dygtigere mht. dataindsamling og digitalisering.
Niels Miles Frandsen, adm. direktør i Dagrofa Foodservice, fortæller:
- ”Vi arbejder hele tiden hen mod at blive en mere miljø- og klimabevidst virksomhed. Det gør vi både ved at optimere vores egen drift, men i særdeleshed også ved at bruge mange ressourcer på at hjælpe og rådgive vores kunder med deres omstillingsrejse. Compass Group har i den sammenhæng været gode til at udfordre os, og vores tætte relation har haft stor betydning for, at vi i dag er blevet endnu skarpere ift. vores evne til at dokumentere effekterne af forskellige grønne tiltag.”
Han bliver suppleret af Anne Ruberg:
- ”Det er helt afgørende, at vores leverandører kan understøtte os med data i vores arbejde med bæredygtighed, så vi kan arbejde målrettet med de rigtige initiativer. Der er ingen tvivl om, at Dagrofa Foodservice over de seneste par år virkelig har investeret på området, og det har haft stor betydning for os og den bæredygtighedsrejse, vi er på sammen med vores kunder, og hvor vi fortsat har høje ambitioner sammen.”
Niels Miles Frandsen siger afslutningsvis:
- ”Vi er utroligt stolte over, at Compass Group igen har valgt os til. Det tager vi som et klart udtryk for, at der er stor tillid til, at vi sammen kan fortsætte med at udvikle den danske madscene, hvor vi sammen sætter mere fokus på de gode råvarer og den grønne omstilling.”
Fakta:
Compass Group Danmark er markedsledende leverandør af facility management services, catering og rengøring til en bred vifte af virksomheder i mange forskellige brancher. Virksomheden driver i Danmark over 300 personalerestauranter, der på daglig basis har mere end 100.000 gæster. Læs mere på https://compass-group.dk/
Dagrofa Foodservice er en af landets største totalleverandører til foodservicesektoren og en del af Dagrofa-koncernen. Virksomheden står også bag specialistselskaberne Grambogård, Grøn Fokus og HKI Ost. Læs mere på www.dgfs.dk