Har du smagt det endnu? Private label-produkt fra Lidl roses til skyerne

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Produktet har sågar vundet en fornem pris.

Lige nu læser andre også

Hvert år kårer branchemediet European Supermarket Magazine de bedste private label-produkter i detailhandlen på tværs af Europa.

I år var Lidl repræsenteret med to nominerede produkter, og nu står det klart, at produktet Klassisk Sennep fra Bornholm har vundet sin kategori. 

Det oplyser Lidl i en pressemeddelelse.

Hos Bornholms Oliemølle vækker prisen både glæde og stolthed, og direktør, Henrik Kai Hansen, fortæller: 

"Vi har et par bornholmsmestre gående på fabrikken, men vi har ingen europamestre… før nu. Vi er enormt glade og stolte af vores bornholmske sennep, og det er altid fantastisk at få sådan en anerkendelse. Vi bruger vores egne sennepsfrø, dyrket lokalt, og bruger god tid på at smage produktet til, så det får den helt rigtige balance og høje kvalitet. Det betyder meget for os som mindre virksomhed, at Lidl sætter pris på kvalitet og giver plads til det på hylderne." 

Direktøren fortæller desuden, at medarbejderne i dag har fået en halv fridag til at fejre sejren med en god frokost ude i byen. Men hvis nogen tror, at det betyder, de læner sig tilbage, så kan de godt tro om igen. 

"Vi har store forventninger til vores helt nye dild-sennep, som indenfor et par uger lanceres som en del af En Bid af Danmark-serien. Den er perfekt til fisk, blandt andet røget og gravad laks, og bliver et luksusprodukt baseret på vores egne sennepsfrø og rapskimolie". 

”Det er et tydeligt billede på...”

Lidl har gennem En Bid af Danmark-serien et særligt fokus på at bringe lokale, danske råvarer ud til forbrugerne i hele landet uden at gå på kompromis med kædens skarpe priser.

Serien er udviklet i samarbejde med passionerede danske producenter, der har kvalitet og håndværk i højsædet. 

Peer Sandtner, som er indkøbsdirektør i Lidl Danmark, er glad for sejren og den anerkendelse, det giver til både Lidl og de danske producenter. 

"Det her er et tydeligt bevis på, at dansk kvalitet kan konkurrere på højeste internationale niveau. Vi arbejder målrettet på at give vores kunder adgang til unikke, danske produkter af høj kvalitet til en god pris," siger han og uddyber: 

”Med denne prestigefyldte anerkendelse vil vi fortsætte vores engagement i at fremme lokale, danske fødevarer og hjælpe forbrugerne med at vælge danske kvalitetsprodukter. Lidl er en international dagligvarekæde, men vi er også en del af Danmark, og vi er stolte af, at vi i år kan fejre 20 års jubilæum herhjemme.” 

Anbefalet til dig