Heineken lancerer nyt produkt

Af: Ida Hansson

|

14/09/2022

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Heineken lancerer innovativ oplukker, der lukker ned for computeren.

Lige nu læser andre også

Hjemmearbejde og skiftende arbejdstider har især efter coronapandemien udfordret balancen mellem fritid og arbejde – og med computeren og mobilen klistret til kroppen, er vi konstant online. En svækket work-life-balance er ifølge Heineken noget, der bør tages alvorligt. Derfor melder de sig nu på banen med hightech-oplukkeren The Closer, som skal hjælpe danskerne med at lukke ned for overarbejdet og genfinde balancen.  

En undersøgelse foretaget af Heineken viser, at hver anden dansker føler, at arbejde og fritid flyder sammen, fx ved at man arbejder i aftentimerne, i frokostpausen eller i weekenden.

Hele 43 procent fremhæver, at de gerne vil blive bedre til at lukke ned og holde fri. Når arbejdet fylder mere, går det ud over vores sociale relationer, og det er den udfordring, som Heineken gerne vil sætte fokus på med The Closer.

The Closer lukker din computer, når du åbner en Heineken

The Closer er en innovativ oplukker, der sender din computer i dvaletilstand, når du åbner en Heineken. Foruden at være et stykke banebrydende teknologi er oplukkeren tænkt som en samtalestarter, der skal sætte fokus på den stigende ubalance mellem arbejde og fritid og den konstante travlhed i hverdagen. Det oplyser Heineken Danmark i en pressemeddelelse.

”Vi oplever, at der eksisterer en forventning i samfundet om, at vi gerne skal have travlt for at være en succes. Og med Covid-19 har mange for alvor fået udvisket grænserne mellem arbejdsliv og fritid, og det sker på bekostning af vores sociale liv”, fortæller Kirsten Lahn Hansen, Marketingchef for Heineken på det danske marked. 

”Vi ønsker at sætte gang i en nødvendig samtale om den problemstilling. Vi glemmer at lukke ned, logge af og være sammen med dem, der betyder noget for os. Det er derfor, at Heineken netop har skabt The Closer, ” tilføjer hun.  

Foruden The Closer bliver Heinekens kampagneinitiativ foldet ud med en række videoer, der skal sætte fokus på problemstillingen og hjælpe danskerne med at lukke ned for overarbejdet.

Sådan får du fingrene i The Closer

Har du svært ved at lukke ned for overarbejdet og gå offline for en stund? Så deltag i lodtrækningen om The Closer fredag den 7. oktober. Du kan tilmelde dig her.

Anbefalet til dig