I går trak Coop et hav af overskrifter.
I 2023 blev salget af pander med PFAS fra egne mærker indstillet, og i går havde Coop udfaset alle stegepander, der indeholder PFAS. Det gælder også bageforme og bradepander.
Coop har engageret sig i kampen mod PFAS siden 2014 ved løbende at udfase varer med PFAS fra sortimentet, og nu, hvor den sidste pande med PFAS er væk, er Coop i mål med ambitionen fra 2014 om at indføre forbud mod PFAS i alle varegrupper, hvor der findes et alternativ til de problematiske flourstoffer.
I denne omgang trækker de dog overskrifter af en helt anden årsag.
Ansvarligheden og den lokale forankring, de gode varer til ærlige priser og hjertet på rette sted.
Det er kernen i Brugsen, og det bliver nu markedsført med et nyt kampagneunivers, der de kommende år skal fortælle om fordelene ved Coops kæde af nærbutikker, og tage konkurrencen op mod de større butikker.
Hidtil har butikkerne heddet Dagli´Brugsen, men lige nu er kæden i fuld gang med at blive konverteret til Brugsen.
Det skriver Coop Danmark i en pressemeddelelse.
De første 55 er allerede åbnet siden september sidste år, i løbet af de kommende tre måneder ventes yderligere 45 at komme til.
Den langsigtede plan er, at kæden i løbet af de kommende godt to år kommer til at bestå af cirka 300 butikker med det røde Brugsen-skilt på facaden.
”Med kampagnen og universet vil vi tydeliggøre, at vi er noget andet end discountbutikkerne og de store supermarkeder. Vi har meget andet at byde på i form af mere nærvær, service og lokalt fællesskab. Vi er butikker, hvor medarbejdere og kunder kender hinanden. Netop nu oplever vi en tendens i tiden til at flere igen søger mod det nære og det fælles. Den udvikling vil vi gerne forstærke,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Brugsen.
Kampagnen, der har to talende hunde i hovedrollerne, er udviklet i tæt samarbejdet med bureauet Ocean Agency og Brugsens eget kæderåd. Man kan opleve kampagnen fra denne uge i biografer, TV, sociale medier og Brugsens egne digitale kanaler.