Hverken Føtex, Netto eller andre kan følge med: Lidl sænker prisen på ALLE disse varer

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Den 7. januar igangsætter Lidl en langvarig priskampagne, som kan mærkes på pengepungen.

Mest læste i dag

I et nyt strategisk tiltag, der kombinerer forbrugernes sundhed med et ønske om at sende et signal om bæredygtighed, lancerer dagligvarekæden Lidl en kampagne, der matcher priserne på deres veganske produkter med tilsvarende animalske varer.

Tiltaget, der gælder fra søndag i uge 1 og frem til udgangen af marts, markerer en ny retning for Lidl og håber at inspirere både kunder og konkurrenter.

Kampagnen omfatter et bredt udvalg af veganske produkter, blandt andet færdigretter, mælkealternativer og smøreoste, der alle vil have samme pris som deres ikke-veganske modstykker i den angivne periode.

"Det er klart, at det her ikke er et tilbud som, hvis vi satte en smør eller et andet lignende basisprodukt ned. Det vil tiltale nogle mere end andre, men vi håber jo også, at det kan være med til at skubbe til noget."

Lidl har tidligere sat priser ned på et bredt udvalg af varer og positionerer dette seneste tiltag som en investering i bæredygtighed. Taleb siger, "Vi vil gerne vise, at det her er et område, vi prioriterer, og så håber vi også på, at vi med sådan en kampagne her kan være med til at inspirere andre." forklarer Khalil Jehya Taleb, viceindkøbsdirektør i Lidl Danmark, til B.T.

Selvom Lidl også har sat priser ned på basisvarer, markerer denne kampagne en særlig satsning på veganske produkter, der fortsat betragtes som minoritet.

"De her varer er på sin vis stadig en form for niche, så de er stadig dyre for os at købe ind hos producenterne, så det er en større investering, den her kampagne (...) Hvis flere får øjnene op for de her varer, vil det også betyde billigere produkter." uddyber Taleb.

Med kampagnen håber Lidl ikke kun at appellere til eksisterende kunder, men også at ændre forbrugervaner og gøre veganske alternativer mere tilgængelige.

Lidls strategi følger i kølvandet på lignende tiltag i Tyskland, hvor prisnedsættelser på veganske varer har ført til markant øget salg. Med kampagnen 'Valget er dit' ønsker Lidl at give forbrugerne et incitament til at vælge bæredygtige alternativer til animalske produkter og samtidig positionere sig som en leder inden for dette område.

Anbefalet til dig