Juleaften er lige om hjørnet, og priskrigen raser i de danske dagligvarekæder.
Lige nu har et hav af kæder nemlig tilbud på Lurpak smør, som du i Bilka og Føtex kan få til 6,95 kroner per pakke.
Dog konkurreres der ikke kun på smør, men også på andre produkter, der er yderst populære i juletiden.
På sødmælk er det dog Coop 365 Discount, der skiller sig klart ud på at være billigst - og det vil de være for enhver pris.
Det skriver B.T.
Torsdag morgen lød prisen på 2,95 per liter, hvorfor kæden derfor var 50 øre billigere end de øvrige dagligvarebutikker.
"Vi har haft flere varer i overvejelserne, men vi kom frem til, at det er sødmælk, vi gerne vil udstikke den her garanti på. Kunderne skal vide, at de kan få det billigst hos os uanset hvad", lyder det fra Susanne Hegnbo, der er kommerciel direktør i 365 Discount.
Det betyder altså også, at de kan ende med at forære sødmælk gratis væk, hvis Rema 1000 eller andre er i drillehumør og sætter sødmælk ned til næsten ingen penge.
Selvom konkurrenter sænker prisen til ekstreme niveauer, står Susanne Hegnbo fast på kædens prisgaranti og påpeger, at kæden kan ende med at forære sødmælk væk:
"Jamen så går vi i princippet under. Så i princippet og, som du selv siger, i det lidt absurde og teoretiske scenarie, kan vi godt ende på nul kroner", udtaler hun.
Prisgarantien, som gælder frem til den 23. december, indebærer en løbende justering baseret på markedspriserne. Den bliver foretaget to gange dagligt.
Når det kommer til spørgsmålet om prisgarantien er et stunt eller seriøs markedsføring, fastholder Susanne Hegnbo, at dette tiltag er en del af kædens generelle strategi for at tilbyde lave priser.