Det er ikke længe siden at Ikeas nye varehus i København slog dørene op.
Den 16. august, som var den store dag, var der massevis af kunder, der var troppet op for at indvie den nye butik.
I løbet af den første uge var hele 70.000 kunder forbi det nye varehus i København, og 19.000 af dem var at finde i varehuset på åbningsdagen.
Det skriver B.T.
“Vi er glade, stolte og overvældede over, hvor mange københavnere der har besøgt os den første uge”, udtaler Ikeas John Kristian Sørensen:
“Alene på åbningsdagen fik vi besøg af cirka 2.000 flere besøgende, end vi havde regnet med. Og vi havde endda allerede sat os et meget ambitiøst besøgsmål.”
I den første uge med åbent har en helt særligt, og lidt sjov, detalje trukket opmærksomhed.
I løbet af ugen blev der nemlig solgt hele 100.000 af Ikeas meget kendte, svenske kødboller - altså flere end der var gæster.
Og netop det at man er velkommen i varehuset for blot at få en bid mad er noget varehuschef, John Kristian Sørensen, vægter meget højt.
Udover de mange kødboller så har salget af varer også stået i madens tegn. Blandt de mest solgte produkter indtil videre finder vi nemlig produkter til madopbevaring - herunder bøtter og poser.