I de danske dagligvareforretninger sker der ting og sager - og forleden kom turen til Rema 1000 i Nykøbing.
Det, der skulle have været en almindelig indkøbstur for Randi Bech Marx og hendes kammerat, endte med både ubehag og undren.
Kort efter Randi havde lagt en pakke hakket skinkekød i fryseren, kontaktede kammeraten hende.
Han havde åbnet sin egen pakke, som var købt samme sted og tid, og havde fundet noget han beskrev som 'klumper af lort'.
"Han havde fundet nogle klumper i kødet. Og det var klumper af lort, for nu at sige det rent ud," fortæller hun til TV MidtVest.
Hold bedre styr på kødet i fryseren – vakuumpakkere i høj kvalitet
Produkt
Navn
Pris
Forhandler




Reaktionen fra Rema 1000 har ikke ladet vente på sig.
Kommunikationsdirektør Jonas Schrøder beklager hændelsen på kædens vegne og understreger, at kunden gerne må henvende sig til butikken for at få pengene tilbage.
"Hun må rigtigt gerne henvende sig til butikken, så hun kan få pengene retur. Så sender vi det til vores leverandør, som skal undersøge det," siger han.
Ifølge Schrøder er der ikke kommet andre lignende henvendelser, og han forsikrer om, at kunder fortsat trygt kan handle i kæden.
Randi har siden været i dialog med både butikschefen og kommunikationsdirektøren og har fået besked om at opbevare kødet, indtil producenten kontakter hende.
Vil du vide, hvor maden kommer fra? Prøv måltidskasser med økologi og gennemsigtighed.
Se ugens økologiske måltidskasser fra Aarstiderne – uden binding (reklamelink)
Sagen kaster endnu et lys over forbrugersikkerhed og fødevaresporing, som detailhandlen er stærkt afhængig af.
Rema 1000 lover at følge sagen til dørs - og ifølge kæden vil leverandøren nu undersøge den specifikke pakke nærmere.