Jeanette Ottesen: 4 råd til bedre søvn

23/11/22 09:21

Thea M. Andersen

Foto: Janus Nielsen/Foto Janus Nielsen/Ritzau Scanpix
Få svømmestjernens gode råd til bedre søvn.

Har du svært ved at falde i søvn eller sover du generelt bare dårligt? I så fald bør du læse med her.

I et Instagram-opslag deler Jeanette Ottesen nemlig ud af sine gode råd til at opnå en bedre søvn fra sit soveværelse.

"4 T I P S til bedre søvn. Vi har alle travlt og det kan være svært at koble helt af inden sengetid, og det kan derfor resulterer i dårlig søvn (og ikke nok søvn. Her får du lige nogle gode råd, som du kan prøve af," skriver den tidligere svømmestjerne, som nu arbejder som onlinecoach, tv-personlighed og influencer.

Hun fortsætter med at fortælle, at søvn er "lovlig doping" og en altafgørende faktor for, hvordan man præsterer i hverdagen. Derfor er det vigtigt at man sover godt om natten.

Jeanette Ottesens fire gode råd er følgende:

  1. VÆR FYSISK AKTIV i løbet af dagen.

  2. GÅ I SENG OG STÅ OP på regelmæssige tidspunkter.

  3. LAD VÆRE MED AT SOVE i løbet af dagen, selvom du er søvnig.

  4. UNDGÅ ALKOHOL, KOFFEIN og store mængder energi- og fedtrig kost før sengetid.

Derudover råder den 34-årige Jeanette Ottesen sine mere end 82.000 følgere til at lægge deres telefon eller tablet fra sig inden sengetid. Det skal være mindst en time inden, skriver hun.

"Sov godt," slutter hun opslaget.