Jysk hopper med på bølgen: Nu bliver det helt anderledes

Nyheder
Foto: PR / Jysk
Foto: PR / Jysk
Jysk hopper med på bølgen.

Lige nu læser andre også

Jysk er en international boligindretningskæde med skandinaviske rødder, som gør det let at indrette alle rum i ethvert hjem samt haven.

Med over 3.400 butikker og webshops i 48 lande har Jysk altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.

Grundlægger Lars Larsen åbnede sin første butik i Danmark i 1979, og i dag beskæftiger Jysk 31.000 medarbejdere.

Selvom Jysk siden 1979 har etableret sig som et dansk varemærke, så fortsætter de stadig med at udvikle sig.

Sengelinned, lagner, pudebetræk og nu færdigsyede gardiner. Jysk arbejder strategisk på at reducere brugen af plastik i sin emballage.

I løbet af de sidste par år har et skift fra plastemballage til papbånd reduceret brugen af plast markant på flere produktgrupper. Nu hopper den næste kategori også med på papbølgen.

Sådan skriver Jysk i en pressemeddelelse.

Ved at ændre emballagen fra plastik til pap på færdigsyede gardiner sparer Jysk omkring 78 tons plastik hvert år. Forbedringen er allerede indført på alle gardinundergrupper i alle Jysk -butikker rundt om i verden - undtagen snorgardiner.

"Den primære årsag til denne ændring er at reducere vores brug af plastik, og 78 tons er en ganske markant reduktion," siger Lene Østerberg, der er Category Buyer i Jysk, og fortsætter:

"Med den nye emballage ser du også farverne på produkterne tydeligere, hvilket tiltrækker mere opmærksomhed. Tilbagemeldingerne fra vores kolleger i butikkerne er, at det ser pænt ud og giver et mere ensartet indtryk sammen med papbåndet på andre produktgrupper."

Plastemballagen kan stadig ses i en periode, indtil alle produkter med den gamle emballage er solgt. Jysk kigger i øjeblikket også på at optimere emballagen til andre gardingrupper.

Anbefalet til dig