JYSK udsender advarsel til samtlige kunder

Nyheder
Foto: Foto: Solarisys / Shutterstock.com
"Vi gør alt, hvad vi kan," lyder meldingen.

Lige nu læser andre også

Siden JYSK slog dørene op til den første butik i Aarhus i 1979, har kæden udviklet sig fra at være en lokal pioner til en international kæde med over 3.500 butikker verden over.

Med sit brede sortiment og sine lave priser har JYSK ikke blot møbleret utallige stuer, men også sikret sin position som en af Danmarks mest folkekære detailkæder.

Der er dog også en bagside af den store popularitet.

Advarer kunderne

Det er efterhånden ikke noget nyt fænomen, at svindlere forsøger at udnytte pålidelige navne til at snyde uskyldige ofre - og nu er turen kommet til JYSK.

"Vi oplever desværre, at der er falske konkurrencer og Facebook opslag, som foregiver at have JYSK som afsender, i omløb i øjeblikket," skriver kæden gennem 'Mit digitale selvforsvar' og fortsætter:

"Disse konkurrencer og opslag kommer ikke fra os, og vi gør alt, hvad vi kan, for at få dem taget ned hurtigst muligt."

JYSK fortsætter med at opfordre til, at man kontakter dem gennem officielle kanaler, såfremt man er i tvivl om, hvorvidt et opslag er ægte eller ej:

"Vi advarer kraftigt mod at trykke på links og følge anvisningerne i sådanne opslag, og er du i tvivl om ægtheden, opfordrer vi dig til at kontakte vores kundeservice direkte."

Er du allerede ramt?

På JYSKs hjemmeside kan du læse mere om, hvilke forholdsregler du kan tage for at udgå svindel samt hvad du kan gøre, hvis du allerede har været uheldig.

Her anbefaler de blandt andet, at du:

  • kontakter din bank

  • spærrer dine betalingskort

  • undlader at korrespondere med svindlerne

  • anmelder hændelsen til politiet

Herunder kan du se et eksempel på et falsk opslag.

Foto: Mit digitale selvforsvar

Anbefalet til dig