Kaffegigant lancerer 3 nye produkter: Kan købes i Netto og Q8

Af: Mie M.B

|

06/02/2025

De nye produkter er særlig henvendt til de yngre kaffedrikkere

Lige nu læser andre også

Markedet for iskaffe er i kraftig vækst, og nu vil den italienske kaffegigant Lavazza være med i kapløbet. Med tre nye produkter på markedet positionerer virksomheden sig som en stærk spiller i en kategori, der har set eksplosiv vækst de seneste år. Det skriver Retailnews.

Iskaffe vinder frem blandt forbrugerne

Ifølge nye tal fra NielsenIQ er salget af iskaffe mere end fordoblet over de sidste fem år. Sammenlignet med andre kaffekategorier har iskaffe på kort tid overhalet kaffekapsler i detailmarkedet, og trenden ser kun ud til at fortsætte. En analyse fra Kauzas husstandspanel viser, at mere end hver tredje danske husstand nu køber iskaffe, hvor særligt de yngre forbrugere driver udviklingen. Deres forbrug af iskaffe er tre gange større end deres forbrug af traditionel kaffe. Det skriver Retailnews.

Lavazza Danmark ser dette som en oplagt mulighed for at udvide deres sortiment og styrke deres position på markedet. Administrerende direktør Tom Faurschou forklarer, at virksomheden allerede har oplevet stor interesse fra både detailhandlen og forbrugerne under testkampagner i løbet af 2024.

En strategisk satsning

Lavazza kalder lanceringen af deres iskaffe en strategisk beslutning, der skal styrke deres relevans blandt de unge kaffedrikkere. Målet er at være til stede i alle de situationer, hvor danskerne nyder deres kaffe – hvad enten det er derhjemme, på arbejdet eller "on-the-go".

De tre varianter, cappuccino, caffé latte og espresso & milk, er allerede tilgængelige på Q8-servicestationer og i udvalgte supermarkeder.

Konkurrence i et voksende marked

Lavazzas indtog kommer kort efter, at den danske producent Cool Creative Company gik konkurs tidligere i år. Dette understreger, at selvom markedet er i vækst, er konkurrencen hård. Med Lavazzas internationale styrke og fokus på espresso håber virksomheden dog at cementere sin plads i det danske iskaffemarked.

Anbefalet til dig