Det startede med en simpel bestilling på fiberinternet.
Det endte med frustration, ventetid og en truende regning på 1800 kroner for noget, der aldrig blev leveret.
Da Kathrine i april kontaktede Hiper for at få bedre internet, blev hun lovet en nem proces.
Fibernettet skulle lægges ind af Fibia, og alt hun skulle gøre, var at sende en fuldmagt, så udlejeren kunne kontaktes. Men efter en hurtig bekræftelse gik alt i stå.
Fibia lovede at kontakte udlejeren den 11. april. Da der stadig ikke var nyt den 30. april, ringede Kathrine til Hiper, hvor hun fik at vide, at svar ville komme den 7. maj.
Det gjorde det ikke.
Og da hun ringede igen den 26. maj, fik hun endelig besked om at tage direkte kontakt til sin udlejer – som viste sig at have ignoreret henvendelsen og nægtet adgang til gravearbejde.
Kathrine kontaktede straks Hiper for at få annulleret ordren.
Men svaret var nej – hun havde overskredet annulleringsfristen.
Hun stod til at betale næsten 1800 kroner for et internet, der aldrig blev installeret.
“Det er under alt kritik. Jeg har jo ikke haft en jordisk chance for at gøre noget. Og nu star jeg med en regning på 1800 kroner for internet jeg aldrig nogensinde får, " siger hun til Nyheder24.
Men efter lang ventetid og frem og tilbage mellem kundeservice skete der noget, Kathrine ikke havde forventet.
Hun modtog en mail fra en Hiper-medarbejder, der skrev:
"Jeg har lige haft en snak med min chef omkring situationen... vi er kommet frem til at jeg annullerer din ordre og du selvfølgelig ikke skal stå for nogen slutfakturering."
Kathrine slipper dermed for at betale – men opfordrer fortsat andre til at få alt på skrift og undersøge dækning grundigt.