Et af de selskaber, som erhvervsmanden Christian Stadil havde satset stort på, har nu måttet dreje nøglen om.
Trods massive investeringer og store ambitioner er Woomio, en softwareplatform til influencer-marketing, blevet erklæret konkurs den 12. december. Det skriver B.T.
Woomio har gennem årene fået betydelig økonomisk opbakning.
I starten af 2023 blev der investeret 55 millioner kroner i selskabet, blandt andet fra Danmarks Eksport- og Investeringsfond (EIFO) og profiler som den tidligere Just-Eat direktør Klaus Nyengaard.
Christian Stadil, der ejer mellem 5-10 procent af virksomheden, har tidligere fremhævet Woomio som en af sine mest lovende ventureinvesteringer.
Alligevel har Woomio kæmpet med store økonomiske udfordringer.
Selskabet gik i rekonstruktion for et par måneder siden i et forsøg på at redde økonomien, men det var ikke nok til at holde forretningen oven vande.
Konkursen blev registreret i Statstidende, men det er endnu uklart, om visse aktiver er blevet solgt i forbindelse med processen.
Det seneste regnskab talte sit tydelige sprog: Woomio havde et underskud på over 30 millioner kroner.
Selvom virksomheden havde et innovativt produkt og solide investorer i ryggen, lykkedes det aldrig at få økonomien til at balancere.
Christian Stadil, der er kendt for at investere bredt i både mode, teknologi og startups, har endnu ikke udtalt sig om konkursen.
Ekstra Bladet har forsøgt at få en kommentar fra de involverede parter uden held.