Kims Chips genoptager sidste års succes: Satser stort på Facebook og Instagram

Af: Mie M.B

|

07/02/2024

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Flere kendte ansigter og navne indgår i samarbejdet med Kims

Lige nu læser andre også

Kims Chips Battle er tilbage med et brag! Efter sidste års triumf, hvor kampagnen høstede både Kampagneprisen og Influencer Excellence Prisen ved Rambukken-awardshowet, har Kims besluttet at genoplive succesen. Denne gang har de allieret sig med nogle af Danmarks mest kendte ansigter på sociale medier: Anders Hemmingsen, Morten Münster samt YouTube-duoen Jasmin & Mika. Dette træk er en del af Orklas strategi, ledet af Ann Sophie Berg, Head of Consumer Marketing, som sigter mod at genopfinde mærket og tiltrække yngre målgrupper. Det skriver Markedsføring.dk.

Sidste års kampagne resulterede i en rekordhøj salgsmængde med næsten 1,3 millioner solgte poser chips inden for de første 14 uger. Årets mål er endnu mere ambitiøst, idet Kims håber på at fordoble succesen på tværs af flere målepunkter.

Kims Chips Battle er ikke bare en kampagne; det er et kreativt samarbejde, hvor influencere arbejder hånd i hånd med Kims' produktudviklings- og brandteam. Influencerne får mulighed for at udvikle deres egen unikke chipsvariant, hvilket Morten Münster beskriver som en "utroligt spændende oplevelse". Dette tætte samarbejde sikrer, at de nye chipsvarianter ikke kun afspejler influencernes personlige præferencer men også appellerer til deres følgere.

Konkurrencen går ud på, at de tre nye chipsvarianter bliver lanceret og sat til afstemning blandt danskerne. Den variant, der samler flest stemmer og salg, kåres som vinderen.

Kims' tilgang til kampagnen er at give influencerne "frie tøjler", hvilket tillader dem at engagere deres følgere direkte i produktudviklingsprocessen. Dette skaber ikke kun en følelse af ejerskab blandt influencerne men styrker også relationen mellem mærket og dets unge målgruppe.

For at sikre kampagnens succes har Kims øget budgettet og satset stort på digitale platforme såsom TikTok, YouTube, Snapchat, Facebook og Instagram. Derudover er der indgået et native-samarbejde med Berlingske og planlagt forskellige fysiske happenings, som influencerne vil være en central del af.

Ann Sophie Berg understreger, at selvom konceptet er genbrugt, har Kims ikke tænkt sig at skrue ned for ambitionerne. Tværtimod er målet at udvikle brandet yderligere og overraske forbrugerne med nye initiativer. "Vi gentager ikke bare én succes. Vi videreudvikler den og gør den endnu større," slutter hun.

Anbefalet til dig