Klamt fund chokerer Lenette: Det samme gør Nettos svar

10/09/2020

Christian Granhøj Skouboe

Sådan ser parasitten i Lenettes torskefilet ud. Foto: Privatfoto
Da hun begyndte at skære skiver af fileten opdagede hun, at den var "levende".

Mest læste i dag

Hun havde glædet sig til at tilberede og spise en nyindkøbt torskefilet, men den glæde fik hurtigt en enden. Det fortæller Lenette Andersen til dagbladet B.T.. Da hun fik fileten ud af køleskabet, pakket den ud af papiret og begyndte at skære den i skiver, opdagede hun straks en stor parasit. Først troede hun, at den var død, men det viste det sig, at den slet ikke var. 

"Den har ligget i dvale i køleskabet, og pludselig begynder denne klamme og virkelig store parasit at bevæge sig rundt i fileten," fortæller Lenette Andersen til B.T., inden hun fortsætter: "Det er en episode, mine mareridt er gjort af. Jeg kan ikke beskrive, hvor klamt det er."

Chokeret over Nettos svar

Lenette Andersen tog straks efter fundet af parasiten kontakt til Netto, hvor hun havde købt torskefileten. Supermarkedskæden sendte straks et gavekort til den utilfredse forbruger. Det havde en værdi af 75 kroner. I sig selv havde torskefileten kostet 60 kroner, og gavekortet var kompensation for denne. Sammen med gavekortet sendte Netto dog også en kort besked til Lenette Andersen, og den overraskende hende. 

"Det er, hvad man kan risikere som forbruger," skriver supermarkedskæden til Lenette. Den forklaring har Netto sidenhen uddybet over for B.T., her forklarer kædens marketings- og sortimentsdirektør:

"Fiskeorme er et naturligt forekommende, og selv om det sker meget sjældent, kan hverken producenter eller butikker undgå enkelttilfælde 100 procent. Når det sker, sender vi naturligvis altid sådan en type reklamation videre til producenten, så de har mulighed for at registrere og forebygge lignende tilfælde."

 

Anbefalet til dig