Det er ikke gået nogens næse forbi, at MobilePay i går, den 1. oktober, indførte nye gebyrer for de erhvervsdrivende, der benytter sig af MyShop.
De nye gebyrer indebærer, at Mobilepay nu trækker 0,99 procent af beløbet, når kunder swiper deres betaling til butiksejeren.
Dette har særligt forårsaget frustration blandt mindre erhvervsdrivende, der tidligere ikke betalte for at have en betalingsterminal.
Men nu findes der en billigere løsning.
SumUp, der leverer betalingsløsninger til små og mellemstore virksomheder, nedsætter nemlig transaktionsgebyret til 0.89 %, hvorfor prisen per transaktion falder, så de nu er billigere end MobilePay.
Det lave gebyr gør det billigere at drive forretning med straksbetaling og udfordrer andre dyrere og mere velkendte betalingsløsninger. SumUps prisvenlige kortlæsere er nemme at bruge, er uden månedlige gebyrer og uden kontraktuelle forpligtelser. SumUp leverer forskellige typer af kortlæsere og tilbehør.
Danmark er blandt de mest digitaliserede lande på betalingsområdet, og næsten ni ud af ti betalinger i fysiske forretninger foretages digitalt ifølge Nationalbanken.
Det er derfor essentielt for erhvervsdrivende, at det er nemt at tage imod betaling, uanset om det er med et fysisk betalingskort, kontaktløs, chip eller mobil.
SumUp, der tilbyder alle former for straksbetalinger på deres kortlæsere, samarbejder med de største kortudbydere såsom Visa og MasterCard. Og nu udfordrer de markedet med et nyt lavt transaktionsgebyr.
Gebyret sænkes fra 1,49% til 0,89%.
”Vi er stolte af nu at kunne tilbyde et ekstra lavt transaktionsgebyr og udfordre de mere veletablerede spillere på det danske marked på endnu flere parametre. SumUps prisvenlige og enkle ”plug-n-pay” løsninger, uden faste månedlige gebyrer og kontraktmæssige aftaler, appellerer allerede til danske erhvervsdrivendes pengepung og sans for godt købmandskab. De fire faktorer skal bidrage til vores vækstplaner i Danmark,” siger Anders Fagerlund Nielsen, Business Development Manager Nordics hos SumUp.
SumUp bruges af 4 millioner erhvervsdrivende
Betalingsløsningerne fra SumUp er relevante for de cirka 290,000 små og mellemstore virksomheder, som findes i Danmark, og de ca. 18.000 iværksættere som hvert år starter ny virksomhed. Med det nedsatte transaktionsgebyr vil SumUp øge interessen for deres betalingsløsninger hos både iværksættere og mere etablerede erhvervsdrivende.
I dag er det overvejende butikker, håndværkere og frisører mm. samt kaffevogne, food trucks og udstillere på diverse markeder, der gør brug af SumUps betalingsløsninger. De tre største brugergrupper er:
Små butikker, caféer og restauranter.
Professionelle servicefag f.eks. frisører, klinikker og håndværkere
Medlemskaber og abonnementsordninger f.eks. sportsklubber og foreninger
SumUp er veletableret på de fem største markeder i Europa, og på verdensplan bruges betalingsløsningerne af over 4 mio. erhvervsdrivende fordelt på 35 lande.
Bliv klar til kundebetalinger på 5 minutter
Processen for at komme i gang er enkel, og tilmelding sker online. På 5 minutter er man klar til at modtage straksbetalinger. Det er en ægte ”plug-n-pay” løsning. Administration af virksomhedens profil sker på er gratis SumUp-app, og alt foregår 100% online.
SumUps betalingsløsninger er budgetvenlige, og de fungerer også som en værdifuld forretningspartner, der kan hjælpe med services som professionelle fakturaer, hjemmesider og kan give et generelt overblik over og analyse af transaktionerne.
Er kortlæserterminalen inaktiv i en periode f.eks. på grund af sæsonbetonet arbejde, er fraværet af både månedlige gebyrer og kontraktmæssige aftaler en væsentlig budgetmæssig fordel.
Foto: SumUp
SumUps betalingsterminaler kan bl.a. købes hos Elgiganten, Bilka, ProShop, AO Johansen, Komplett og Dustin.