Kunder i 7-Eleven skal glæde sig: Nye produkter rammer hylderne

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Der er spritnye varer på vej mod hylderne.

Lige nu læser andre også

Det er svært at få en plads på hylderne i dansk detail, og det er formentlig blot én af grundene til, at 7-Eleven har fået flere ansøgere end ventet til deres nye iværksætterforløb.

Samtidig er niveauet så højt, at kæden har valgt at tage 50 procent flere af ansøgerne med videre til næste fase.

Sådan skriver 7-Eleven selv i en pressemeddelelse.

Kunder i 7-Eleven kan se frem til et ekstra spændende forår med en række spritnye varer i butikkerne.

Det er nemlig væltet ind med mange rigtig spændende ansøgninger til kædens nye iværksætter-koncept, Innovation Corner, der giver danske startups lov til at ’låne’ både hylder, kompetencer og erfaring for at få deres virksomhed ud over rampen.

”Uden at sige det endelige antal kan jeg afsløre, at det er over vores forventninger,” siger Maria Otto, der er kommerciel direktør i 7-Eleven Danmark, og fortsætter:

"Især kvalitetsmæssigt, hvilket har betydet, at vi har valgt at tage 30 ansøgere med videre i forløbet i stedet for de planlagte 20 ansøgere. Det er vores første år med Innovation Corner, og set i lyset af at vi ikke har brugt en krone på markedsføring, er det tydeligt, at vi har ramt et hul i markedet med vores koncept."

Kravet var ’et nyt produkt inden for fx mad, bageri, snacks, drikkevarer eller en banebrydende ingrediens’, med en bæredygtighedsprofil som en klar fordel.

Blandt ansøgerne har der været en klar overvægt af nyskabende drikkevarer samt vegetarisk og vegansk mad. 

Anbefalet til dig