Kunder jubler over ny kasse hos Kvickly: "Det er blevet taget virkelig positivt imod"

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Et nyt tiltag fra Kvickly har nu set dagens lys.

Lige nu læser andre også

Mens detailhandlen i stigende grad drejer mod effektivisering og digitale løsninger, vælger Kvickly i Ry en anden vej.

I stedet for at skrue op for tempoet og teknologien, har butikken indført et initiativ, der skaber plads til ro, nærvær og menneskelig kontakt mellem kunde og medarbejder.

Helt konkret har det nye tiltag navnet Tryg-kassen.

Sådan skriver TV 2.

Her kan kunderne tage sig god tid, få hjælp med betalingen og måske endda nyde en lille snak, inden varerne pakkes væk.

Det handler ikke om hurtig ekspedition, men om at give plads til det, mange savner i hverdagen - nemlig nærvær og forståelse.

"Folk har været rigtig søde"

Kassemedarbejder Anna Jensen, som til daglig bemander Tryg-kassen, mærker tydeligt behovet blandt kunderne.

Hun fortæller, at flere sætter pris på at kunne tage tingene i deres eget tempo og oplever, at initiativet er blevet taget virkelig positivt imod.

"Det er blevet taget virkelig positivt imod. Folk har været rigtig søde."

For hende er det netop samtalerne og den afslappede stemning, der gør arbejdet ekstra meningsfuldt. Hun oplever, at der er mange flere end man umiddelbart skulle tro, som har brug for en anden rytme, når de handler ind.

Tilbagemelding fra kunderne

En af de kunder, der godt kan lide den nye kasse, er Bo Zacho.

Han mener, at det er vigtigt at gribe de små pauser og fornøjelser, når hverdagen ellers er præget af stress og fart.

"Vi lever i et stresset samfund, så kan vi lige så godt tage de gode fornøjelser en gang imellem også," lyder meldingen.

Sonja Bäckström er også fan og fremhæver især betydningen for ældre mennesker, der ofte kan ende med at føle sig pressede af andre kunder.

Om tiltaget skal bredes ud, vil kun tiden vise.

Anbefalet til dig