Frustrerede kunder vender butikken ryggen.
Lige nu læser andre
Indkøbsturene bliver længere, indkøbslisterne vokser og konkurrencen om de gode tilbud skærpes, når december banker på.
For mange danskere er jagten på flæskesteg, smør og andre julevarer blevet en del af højtidsforberedelserne.
Men i takt med at efterspørgslen stiger, knirker leveringen i nogle butikker – og det skaber vrede blandt kunderne.
Tomme hylder skaber frustration
Hos Lidl har flere kunder den seneste tid måtte gå tomhændede hjem.
Især tilbudsvarer og enkelte basisprodukter er svære at få fat i, fortæller utilfredse kunder, som har delt deres oplevelser både med medier og på sociale medier.
Læs også
Ifølge B.T. har Kim Pedersen eksempelvis oplevet gentagne gange at komme til en Lidl-forretning, hvor varerne, han gik efter, allerede var revet væk. Og han er ikke alene.
“Jeg sætter ikke mine ben der igen”
Gert Frydendal fra Faaborg havde set frem til at hente flere af kædens juletilbud, men da han nåede frem, var både flæskesteg, ost og brød udsolgt.
“Jeg sætter ikke mine ben der igen lige foreløbig. Så kører jeg hellere i Rema 1000 for ikke at gå forgæves,” siger han til B.T.
Hans udtalelse afspejler den generelle utilfredshed, som flere kunder deler. På sociale medier skriver nogle, at de helt er holdt op med at jagte tilbuddene, fordi chancen for at få fat i dem er for lille.
Lidl svarer på kritikken
Discountkæden bekræfter, at efterspørgslen i juletiden har været markant højere end normalt, men lover, at de arbejder hårdt for at holde hylderne fyldte.
Læs også
Det ændrer dog ikke på, at mange oplever at komme for sent – og i en travl julemåned kan det få betydning for, hvor næste indkøbstur går hen.