Mens Mobilepay og Nets har valgt at øge priserne for erhvervskunder, går Flatpay i den modsatte retning.
Mobilepay og Nets har forsvaret deres prisstigninger med henvisning til stigende omkostninger. Flatpay, derimod, lægger ikke skjul på, at de går en helt anden retning.
Det skriver Ekstra Bladet.
Virksomheden har nemlig løftet sløret for, at de har nedsat priserne på alle korttyper og forventer at tiltrække tusindvis af nye kunder som en direkte konsekvens.
Flatpay mener, at den primære årsag til prisstigningerne fra Mobilepay og Nets er manglen på konkurrence på det danske betalingsmarked. Virksomheden har som mål at skabe mere gennemsigtighed og konkurrence i sektoren.
Og siden lanceringen i sommeren 2022 har Flatpay tiltrukket 3.500 kunder og har udvidet sin tilstedeværelse til Finland og Tyskland:
"Den seneste uges prisstigninger vidner om, at der er plads til endnu mere konkurrence. Den kamp er vi klar til at tage", lyder det fra CEO Sander Janca-Jensen inden han fortsætter:
"Når vi ser store aktører som Nets og Mobilepay hæve priserne i Danmark, så er det et udtryk for, at de mener, de kan tillade sig det. I Flatpay er vores mål at skabe mere gennemsigtighed, og dermed konkurrence, på det danske betalingsmarked, og det mener vi at være lykkedes med, selvom rejsen kun lige er begyndt".
De nye prisstigninger hos Mobilepay er heller ikke faldet på et tørt sted for kunderne, og Flatpay er klar til at tage kampen op for at sikre lavere priser til kunderne.