Lidl er ofte forbundet med deres gode bake-off afdeling, men deres friskbagte brød og kager var ikke grundet til, at hundredevis af kunder natten til lørdag stod i kø foran en lokal butik i Berlin.
For i stedet var det et særligt produkt, der fik kunderne til at møde tidligt op.
Den store tiltrækningskraft kom fra en sending af "Dubai-chokolade," der har taget internettet og butikker med storm.
Det skriver Bild.
Chokoladen kombinerer chokolade, pistaciecreme og kunafa, som er en traditionel arabisk dessert.
"Dubai-chokolade" er blevet en viral sensation, hvilket har ført til en overvældende efterspørgsel fra hele Europa.
Den unikke bar i Lidl-butikken var dog ikke bare en dessert, men nøglen til en eksklusiv præmie: en rejse til Dubai til en værdi af cirka 35.000 kroner.
Blandt de fremmødte var 31-årige Emina, der ankom allerede klokken to om natten.
”Natten var utrolig kold. Jeg er glad for, at butikken snart åbner,” sagde hun til Bild, mens hun håbede på at finde den eftertragtede chokolade.
Lidl gav i alt 500 chokoladebarer pakket ind i indpakningspapir væk i butikken. Heraf var 499 almindelige mælkechokoladebarer. Den ene var Dubai-chokoladen fra den nye "Deluxe"-serie - det var hovedpræmien.
Den unikke bar var nemlig ikke bare en dessert, men nøglen til en eksklusiv præmie: en rejse til Dubai til en værdi af cirka 22.000 kroner.
Det endte med at blive ægteparret Meliz Tahtali og Abdullah, der stod tilbage som de heldige vindere af den gyldne chokolade. Begejstringen var tydelig, da de delte deres oplevelse. ”Det er fantastisk! Vi er nødt til at lade det synke ind først, og så skal vi ud og spise i aften for at fejre det,” fortalte de.
Kampagnen er en del af Lidls markedsføring for en ny chokoladebar af "Dubai-chokolade".