Gillian, der bor i det nordlige London, afslørede, hvordan en Booking.com fidus betød, at feriegæster troede, at hendes hus var til leje.
Hun fortalte ifølge The Sun, hvordan det startede den 4. juli, efter at en “stakkels, træt kvinde og hendes datter” ankom fra Hong Kong, og bankede på hendes dør og sagde, at de havde booket det.
Hun blev tvunget til at fortælle dem, at hendes hus aldrig har været til leje.
Herefter eskalerede det med flere mennesker, der ankom den samme dag.
Gillian sagde:
“Et par timer senere havde jeg omkring tre eller fire mennesker på besøg, der bankede på min dør og sagde, at de havde booket mit hus hos Booking.com.
“De kom fra hele verden. Australiere der lige var ankommet, der var nogle mennesker fra Saudi-Arabien, nogle mennesker fra det nordlige England og jeg kunne bare ikke fatte hvad der skete.”
I resten af juli havde hun yderligere 80 mennesker, der dukkede op ved hendes dør, nogle familier betalte mere end 9000 kroner for at få lov til at blive.
Efter selv at have tjekket hjemmesiden, fandt hun ud af, at hendes adresse var opført, men at billederne var blevet brugt fra en helt anden ejendom.
Nogle af gæsterne sagde, at de endda havde ringet til Booking.com før ankomst, for at bekræfte, at det var ægte.
Gillian fortsatte:
“Det var tydeligvis et fupnummer, og nogen havde brugt min adresse.”
“Jeg havde så ondt af de turister, der bankede på min dør, det eneste jeg kunne gøre, var at sende dem væk.”
Gillian sagde også, at mens hun havde det dårligt over for turisterne, blev hun også noget skræmt, fordi nogle potentielle gæster blev meget aggressive.
Booking.com sagde, at de fjernede opslaget den 13. juli og ville være i kontakt med alle, der havde booket det, samt undskylde over for dem og Gillian.
En talsmand for Booking.com sagde:
“Vi tager sikkerhed og tryghed meget alvorligt, og hver uge faciliterer vi millioner af ophold, hvor langt de fleste finder sted uden problemer.”
“Svindel er desværre en kamp, mange brancher står over for mod skrupelløse svindlere, der ønsker at drage fordel, og det er noget vi gør vores bedste for at tackle.”
“Vi har en række robuste sikkerhedsforanstaltninger på plads, men i meget sjældne tilfælde kan der være et problem med en bestemt ejendom, som vi altid undersøger med det samme.”