Kvinde raser over tendens i supermarkederne: Nu lyder hendes opråb til danskerne

Af: Alberte B. C.

|

28/05/2025

Nyheder
Foto: dba87 / Shutterstock.com
Foto: dba87 / Shutterstock.com
Nu sender hun en klar besked til danskerne.

Lige nu læser andre også

Det handler om mere end bare et pænt butiksmiljø.

For Anjali Hafjall fra Holstebro er grænsen nået.

Hver gang hun går i supermarkedet, støder hun på varer, der er lagt de forkerte steder – og det er ikke bare lidt forvirrende, det er direkte frustrerende.

Anjali er 54 år og har besluttet, at hun ikke længere vil finde sig i det rod, andre kunder efterlader.

Hun oplever dagligt, at pålæg ligger blandt shampoo, eller at en pakke kød er dumpet ned ved slikhylden.

Værst af alt er, når varer er åbnet – som om nogen lige skulle smage, før de besluttede sig.

"Det er hver dag, at jeg ser, at der er sat en helt anden varer på hylden, end der står på prisskiltet," fortæller hun ifølge B.T. og fortsætter:

"Jeg har set, at kød, pålæg og ost er lagt på hylden med hårprodukter eller ved slik og sodavand."

I stedet for at vende det blinde øje til, tager Anjali affære.

Hun sætter konsekvent varerne tilbage på de rette pladser, eller spørger personalet, hvis hun er i tvivl.

Ifølge Dorthe Gammelgaard Engkvist, der arbejder i 365discount, er problemet velkendt:

"Jeg synes bare, det er irriterende. Det giver ekstra arbejde, og vi vil jo gerne have, at butikken fremstår pæn og ren."

Men Anjali bliver ikke mødt med irritation.

Hun fortæller, at de ansatte takker hende, når hun informerer dem om rodede hylder eller åbne pakker.

For hende handler det om respekt for både butikken og de andre kunder.

Og budskabet står lysende klart: Opfør dig ordentligt – også når du handler ind.

Anbefalet til dig