Hver dag bruger millioner af mennesker verden over de sociale medier. Derfor er det efterhånden også blevet et eftertragtet sted at gøre forretning.
Der kommer også flere og flere influencers til (en person med mange følgere på de sociale medier, red.) som samarbejder med virksomheder, hvor de gør reklame for produkter på deres instagram-profiler.
I lang tid har det ikke været muligt for influencers eller andre 'almindelige' mennesker, at linke til en hjemmeside via sin story på Instagram, medmindre man har 10.000 følgere eller derover.
Træder snart i kraft
Men nu er der altså godt nyt til dem der ønsker den funktion - og ikke har 10.000 følgere. Snart kan alle nemlig indsætte links i sin story, uanset hvor mange følgere de har. Det samme kan uverificerede 'almindelige' personer.
Det skriver SE & HØR.
Faktisk er det allerede lige rundt om hjørnet, at man kan glæde sig til at bruge funktionen. Ifølge Facebook, som også ejer det sociale medie Instagram, er det om 1-2 uger at ændringen træder i kraft.
"Gennem årene har virksomheder, indholdsskabere og forandringsskabere vist, hvordan det at dele ressourcer og infomation kan inspirere deres fællesskaber. Fra orgranisering og uddannelse over finans, social retfærdighed og mentalt helbred til muligheden for at vise nye produkter til kunder - linkdeling er brugbart på mange måder, så nu giver vi adgang til alle," lyder det fra Facebook i en pressemeddelelse.