Om 412 år og 292 dage elsker hele verden lakrids - det er hvertfald håbet hos LAKRIDS BY BÜLOW. Derfor er de nu ude med en ny og helt særlig kampagne.
På muren indenfor lakridsfabrikken står med store bogstaver "WE MAKE THE WORLD LOVE LIQUORICE". Lakridsen er et omdiskuteret stykke slik - og mange kan ikke lide det. Faktisk er udgangspunktet at størstedelen af verdensbefolkningen ikke kan lide lakrids. Men det vil den danske lakridsproducent LAKRIDS BY BÜLOW nu gøre op med.
Det skriver LAKRIDS BY BÜLOW i en pressemeddelelse.
De vil omvende alle 'lakrids-haters' til 'lakrids-lovers'.
Derfor lancerer de nu deres nye globale kampagne, der skal få verden til at elske lakrids. Ifølge Sarah Maria Carl som er marketingdirektør hos LAKRIDS BY BÜLOW går vejen igennem forbrugerne med et helt særligt budskab - nemlig "Share it with a hater".
"Siden begyndelsen har vi i tæt samarbejde med forbrugerne udviklet den lakrids, der udgør hele fundamentet for LAKRIDS BY BÜLOW. Vi tror faktisk på, at vores danske gourmetlakrids kan omvende selv nogle af de største haters - selv hvis de ikke tror, at de kan lide lakrids. Vi er stolte af vores danske produkt og tør derfor forsøge os ved at tilbyde gratis lakrids til alle i verden for at udbrede kærligheden til lakridsen - også hos dem der ikke kan lide det.
Vil lære verden at elske lakrids
Sampling har altid været en hjørnesten i virksomhedens strategi - og nu bliver denne strategi integreret på globalt plan.
"LAKRIDS BY BÜLOW er bygget på samling lige siden den allerførste lakrids kom til verden i 2007, og de tæller i dag knap 2000 forhandlere i 25 lande. Med vores nye globale initiativ iver vi os i kast med verdens største sampling. Vi vil lære verden at elske lakrids - én lakrids ad gangen," lyder det fra Johan Bülow der er kreativ direktør og grundlægger af LAKRIDS BY BÜLOW.
Foto: PR - LAKRIDS BY BÜLOW
Det hele kickstartes i dag, den 12. oktober, med en helt ny kampagnefilm.
Det er Peter Harton som står bag kampagnefilmen, den anerkendte instruktør står blandt andet også bag tv-hittet 'Rytteriet'.
Bag kampagnens kreative strategi står reklamebureauet &Co.
"Share it with a hater" lanceres med et tilhørende sampling-stie, hvor man kan skrive sig op og få tilsendt lakrids, der kan deles med en 'hater'.
I reklamefilmen møder man desuden LAKRIDS BY BÜLOWs egne ansatte, der i filmens fortælling får hele verden til at elske lakrids.
LAKRIDS BY BÜLOW blev grundlagt af Johan Bülow den 7. juli 2007.
Du kan se hele reklamefilmen her.