Lidl i modvind: Kunde måtte haste ud af butikken

Foto: Shutterstock
Lidl beklager nu, efter en kunde i al hast måtte forlade butikken.

Mest læste i dag

Lidl er en af danskernes favoritter, når det kommer til indkøb af dagligvarer. 

for nylig var der dog en hændelse i én af butikkerne, som gjorde en kunde særdeles utilfreds. 

Kunden underskriver sig selv om 'L' i et brev til nationen! Det skriver Ekstra Bladet

Den episode som L er utilfreds med, udspillede sig i Lidl i Vordingborg den 19. oktober. 

Her var L på indkøb om formiddagen, men da hun tager nogle piller mod en hudsygdom, har hun ofte brug for at besøge toilettet. Og dette behov opstod altså under indkøbsturen i Lidl denne dag - men her var der ikke hjælp at hente.

Her fik L besked på, at hun ikke måtte låne toilettet på grund af corona. Dette beskriver hun som "den mest latterlige besked" - og det betød, at hun i stedet i al hast måtte forlade butikken, for at finde et offentligt toilet. 

Da L kom hjem, besluttede hun sig for at ringe til Lidls hovedkontor og spørge, hvorvidt det kunne være rigtigt. 

Svaret fra hovedkontoret beskriver L som "endnu mere latterlig". 

"Må grine endnu"

"Da jeg kom hjem ringede jeg til Lidl´s hovedkontor for at spørge om det kunne være rigtigt, at få sådan et svar fra Vordingborg´s Lidl. Og svaret fra hovedkontoret var endnu mere latterligt, for nu fik jeg at vide, at de ikke låner toiletter ud til kunder, fordi Fødevarestyrelsen - hvis de kom på kontrol - ville give dem en stor bøde," lyder det fra L, der ikke tog denne forklaring for gode varer.

Derfor foretog hun endnu et opkald - denne gang til Fødevarestyrelse, der ikke kunne genkende denne besked. 

L mener desuden, at ham hun talte med hos Fødevarestyrelsen må grine endnu. Beskeden fra hende til den omtalte Lidl-butik er klar: Hun mener de bør sætte sig ind i reglerne, inden de udtaler sig.

Brevet til nationen! er nået frem til Lidl og de har nu reageret.

Hos Lidl lyder forklaringen på, at toiletterne i butikkerne er forbeholdt medarbejderne - og derfor ikke er offentligt tilgængelige. 

Dog er der undtagelser, lyder det: 

"Hvis der er særlige tilfælde, hvor børn eller syge/svage kunder har behov for at låne toiletterne, tilstræber vi altid at være fleksible og tilbyde kunderne, at de kan låne toilettet," lyder ordene fra Lidl. 

Discount-kæden beklager også, at de i den omtalte situation ikke var fleksible nok. Det forklares desuden, at der under corona har været skærpede regler for at passe på både medarbejdere og kunder - derfor har det været svært for personalet at vurdere. 

Men Lidl erkender blankt, at de i denne situation ikke har været fleksible nok og de bestræber sig på, at en lignende situation ikke skal opstå i fremtiden. 

 

Anbefalet til dig