Der er allerede sendt penge og materielle donationer til en værdi af 3 millioner kroner afsted.
Men det bliver nu øget betydeligt.
Det oplyser Lidl i en pressemeddelelse.
"Schwarz Group er forfærdet over, hvad der sker i Ukraine. Især i så svær en tid er det vigtigt for koncernen at leve op til deres ansvar som stor handelsvirksomhed. Hurtig og enkel hjælp er nu en topprioritet," lyder det i pressemeddelelsen.
Skal sendes afsted hurtigst muligt
Schwarz Group har af den grund med sine detaildivisioner Lidl og Kaufland arbejdet med forskellige lokale hjælpeorganisationer siden krisens begyndelse og har allerede stillet penge- og materielle donationer til en værdi af 3 millioner euro til rådighed.
Denne støtte øges nu til 10 millioner euro: I form af langtidsholdbare fødevarer, boligtekstiler, hygiejneartikler og andre akut nødvendige produkter skal der ydes et væsentligt bidrag til at forsyne flygtningene i områderne tæt på grænsen til Ukraine så hurtigt som muligt