Lidl udsender et vigtigt budskab til de danske kunder

Af: Alberte B. C.

|

11/12/2024

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Hvis du er Lidl-kunde, bør du læse med her

Lige nu læser andre også

Når julen nærmer sig, bliver fokus på fællesskab og glæde ekstra vigtigt.

For børn fra familier med misbrug kan den varme og tryghed, som højtiden ofte bringer, dog være svær at finde.

Men dagligvarekæden Lidl har i år taget et særligt initiativ, der kan gøre en forskel.

Lidl donerer over 2.200 male- og aktivitetsbøger til Blå Kors’ børne- og familietilbud, deriblandt Barnets Blå Hus.

Her arbejder man med børn, der ofte kæmper med uro og traumer fra opvæksten i familier præget af misbrug.

Male- og aktivitetsbøgerne skaber et frirum, hvor børnene kan finde ro og udfolde deres kreative evner.

"Når børnene dykker ned i farvelægning i alt lige fra dinosaurer til prinsesser, kan de få et frirum fra bekymringerne i hverdagen. Det giver mulighed for nogle gode snakke med børnene," forklarer Morten Skov Mogensen, generalsekretær i Blå Kors Danmark.

Dette fremgår i en pressemeddelelse VIA Ritzau.

Julegaver og fællesskab

Udover bøgerne har Lidl også doneret 150.000 kroner til fødevarer og julehjælp, samt julebamser, julesokker og legetog til børnene.

Initiativerne skal ikke kun give glæde, men også styrke følelsen af fællesskab, som kan være særlig vigtig i julen.

“At samles om leg, hygge og kreativt samvær er også at være en del af et fællesskab - og den følelse forstærkes i julen,” siger Jens Stratmann, administrerende direktør i Lidl.

Som en ekstra indsats donerer Lidl én krone for hver solgt kirsebærsauce i december til Blå Kors’ ferielejre, der giver børn fra udsatte familier mulighed for at skabe nye minder og venskaber.

Med initiativet viser Lidl, hvordan små handlinger kan skabe lys i en mørk tid for børn, der ellers kæmper med svære vilkår.

Anbefalet til dig