En kvinde ved navn Lisbet Lohmann var for nylig i Kvickly i Middelfart for at handle.
Dog var indkøbsturen dog ikke som alle andre, da hun på et tidspunkt bemærkede, at en anden kunde, en kvinde i 30'erne, fik afvist sit kort, da hun skulle betale.
Uden at tøve valgte Lisbet betale de 412 kroner, som kvindens varer kostede. Kvinden, som var glad for, at Lisbet kom hende til undsætning, fik Lisbets nummer, så hun kunne overføre beløbet tilbage via MobilePay.
Men så tog sagen en uventet drejning. Det skriver Fyens.
"Hun slår beløbet ind, taster mit nummer ind og swiper - jeg betaler for hendes varer og lægger ikke mere i det. Hun siger tusind tak og god weekend og alt det der", forklarer Lisbet Lohmann efterfølgende.
I Facebookgruppen 'Middelfart' har Lisbet Lohmann efter indkøbet i Kvickly lavet et opslag, hvor hun efterlyser kvinden, hun havde betalt for. årsagen skal nemlig findes i, at beløbet på Mobilepay aldrig endte på Lisbeths konto.
Lisbet er dog ikke af den overbevisning, at kvinden - med det mørke hår - har snydt bevidst, og hun har derfor efterlyst kvinden i håb om, at de kan få det løst.
"I fredags (9/2) stod jeg i kø i Kvickly ved kasse 3. Du - en kvinde med mørkt hår - står foran mig og har problemer med dit kort og kan ikke betale. Jeg spørger dig om du har mobilepay, for så kan du bare overføre til mig, og så betaler jeg. Synes vi skal hjælpe hinanden. Det gør vi, men i farten tjekker jeg ikke om overførslen går igennem. Det gør den desværre bare ikke, selv hvis du har opdaget at den ikke er gået igennem, har du jo nok ikke gemt mit nummer. Så jeg håber virkelig, du ser denne og vil skrive til mig," lyder det i opslaget fra Lisbeth, som du kan se herunder.
Foto: Facebook