Camilla Balle står bag virksomheden Basic Apparel. I starten af året kunne man se med, da virksomheden var i Løvens Hule.
Her blev intet mindre end 4 ud af 5 løver særdeles interesseret i brandet. Det endte med at være Jesper Buch der investerede - sin hidtid største sum penge i DR-programmet - i Basic Apparel.
Jesper Buch investerede to millioner kroner for 23 procent af virksomheden.
Og i dag går det stærkt hos Løvens Hule-deltager Basic Apparel. Faktisk så stærkt at brandet er vækstet med 300 pct. alene i 2021 og nu er klar til at slå dørene op til den første fysiske butik. Det danske modebrand er stormet frem digitalt, men nu skal forbrugerne have den fulde helhedsoplevelse. Derfor inviterer Basic Apparel deres kunder indenfor i den første fysiske butik, der sætter kunden i centrum - good vibes only!
Det oplyses i en pressemeddelelse.
Når det danske modebrand åbner dørene til deres flagship store den 10. december er målet at invitere kunderne helt ind i kernen af Basic Apparels unikke univers. Desuden skal butikken understøtte brandets bæredygtige identitet og B2B-salget.
Foto: PR - Løvens Hule.
”Den fysiske butik er et naturligt next step for os. Vi er vækstet med 300 pct. alene i 2021, så timingen er på plads. Der er noget troværdighed og autencitet i at kunne møde vores kunder i vores egen butik. Kunderne skal have en 360 graders oplevelse af vores brand og univers, og det får vi nu mulighed for med butikken beliggende på den ikoniske Kronprinsensgade i København,” fortæller direktør og grundlægger Camilla Balle.
Ikke et tilfælde
Den nye butik er ikke kun målrettet brandets kunder, men også mod de +250 forhandlere fordelt på nøglemarkeder, der har æren for en stor del af succesen. Derfor er butikken også født ud af et ønske om at styrke forhandlernes position yderligere ved at styrke identiteten og give kunderne et endnu større tilhørsforhold til det bæredygtige, danske brand. Og det er ikke tilfældigt, at det netop sker nu, fortæller direktør Camilla Balle:
”Der har været fart på, siden vi deltog i Løvens Hule i 2020 og Jesper Buch kom ombord. Vi er nu klar til at åbne vores første butik, hvilket glæder mig helt vildt. Med en fysisk butik kan vi skabe nogle helt nye brandoplevelser, som kan differentiere os og bringe os endnu tættere på kunden.”
Butikken i København er den første af sin art, men planen er, at den ikke skal stå alene længe.
”Vi kommer i mål med den plan, vi lagde for 2021. Det er en vigtig del af strategien at udvide tilbuddet til vores kunder og forhandlere ved at styrke universet med en fysisk butik. Vi har en roll-out plan på plads, men hvor og hvornår næste butik åbner, vil tiden vise,” fortæller investor Jesper Buch.
Kundeoplevelse med gode vibes
Butikkens interiør og indretning afspejler visionen om fokus på den gode kundeoplevelse og bæredygtighed på alle parametre; både i butik og kollektionerne. Derfor kan man i butikken fx finde Camillas personlige favoritter, tale uformelt med en ven eller personale i baren over en kop kaffe eller et glas champagne, få inspiration til køb og trends på de dertil opstillede skærme - selvfølgelig inklusiv Give Me Good Vibes-knap, fortæller stifteren af Basic Apparel:
”Udgangspunktet for butikken er at skabe den sjove oplevelser fyldt med gode vibes. Man kan købe et produkt online, men ikke en oplevelse. Derfor har vi lagt lidt ekstra kræfter i eksperimentelle og digitale koncepter i butikken. Vi ønsker at skabe en god og hyggelig atmosfære og håber, at det kan give vores kunder et øjebliks selvforkælelse.”
Med åbningen præsenterer Basic Apparel samtidig et nyt NOS-program med økologisk certificerede basisprodukter samt en denim-linje. Begge vil være at finde i butikken og hos Basic Apparels forhandlere fra den 10. december, når den nye flagship store åbner på Kronprinsensgade nr. 10
Om Designet
I butikken står bæredygtighed og innovative løsninger centralt. Møbler er lavet i dansk FSC-certificeret egetræ og lamper af omsmeltede nylonstrømper. Desuden har Camilla arbejdet tæt sammen med Bric Group på design af interiør, For the love of light for at ramme det helt rette lysdesign og derudover partnere som Montdor og Taintec på de innovative og digitale løsninger.
Om Basic Apparel
Basic Apparel blev stiftet i 2013 med idéen om, at verden ikke har brug for mere tøj, men bedre tøj. Derfor er Basic Apparel produkter med et tidsløst og bæredygtigt design, der er lavet til mere end blot én sæson og udført med en bæredygtig tilgang til natur og mennesker og så vidt muligt i økologiske materialer under GOTS-certificeringen. Bag brandet står Camille Balle og hendes team, der sælger bæredygtigt design til hele Europa