Efter succesen med Homestyle Bearnaise er McDonald’s og Paul Cunningham i dag klar med en ny burger: Homestyle Sticky Lemon Chicken. Det fortæller fastfood-kæden nu i en pressemeddelelse.
Danskerne tog Paul Cunninghams bud på en bearnaiseburger til sig i en grad, så McDonald’s for første gang i kædens 40-årige historie måtte melde en burger udsolgt. Nu er stjernekokken klar med sit bud på alletiders kyllingeburger - Homestyle Sticky Lemon Chicken.
"100 procent min nye burger for McDonald’s skulle være kylling, for jeg har altid elsket ’The Almighty Chicken’. For mig er smagen number one, så jeg har fundet et nyt stykke kød som er lavet af lårkød og meget saftigt og velsmagende og paneringen er supersprød. Og da jeg vidste, at den ville komme ud til foråret, er jeg gået efter smagen af solskin. En frisk citronmayo med et pift af jalapeno – og så lige lidt mere friskhed med en sticky citronglaze - og lidt skarphed fra friske forårsløg," siger Paul Cunningham.
"Jeg glæder mig til round two og se, hvordan danskerne tager imod den. Det har igen været sjovt og udfordrende at udvikle inden for de helt specifikke rammer som er nødvendige for at McDonald’s kan servere maden hurtigt. Denne gang er jeg særligt stolt af, at jeg kan være med til at introducere et nyt stykke kylling til de mange danske gæster."
Udfordret
Homestyle Sticky Lemon Chicken består af kyllingelårkød, citronmayo med jalapeno, sticky citron glaze, forårsløg, salat og briochebolle.
Hos McDonald’s har marketingdirektør Marie Hürdum store forventninger til den nye burger.
"Det har været meget spændende at blive udfordret af Paul Cunningham, og vi synes, at han er kommet frem til to fantastiske resultater. Den nye Homestyle Sticky Lemon Chicken er i al beskedenhed helt anderledes end andre kyllingeburgere på markedet. Og så er den bare virkelig, virkelig velsmagende. Paul har insisteret på at udfordre os på alt lige fra kødet til saucerne, og resultatet er en fantastisk burger. (Vi ved, at mange danskere efterspørger alternativer til oksekød. Denne burger vil gøre de af vores gæster, der i forvejen spiser vores kyllingeprodukter, meget glade. Men jeg håber virkelig også, at vi kan lokke nogle af dem, der normalt aldrig spiser kyllingeburgere til at prøve den)," siger Marie Hürdum.
Homestyle Sticky Lemon Chicken er på menuen fra 13. april til 28. juni, oplyser McDonalds.