En velkendt svindel-mail cirkulerer igen.
Lige nu læser andre
‘Kære kunde, Vi informerer dig om, at din MitID-konto er blokeret. straks opdatere dine oplysninger, Hvis du ikke kan gøre det, sender vi dig en ny kode inden for 3 uger.’
Sådan lyder det blandt andet i en mail, som øjensynligt tikker ind i indbakken fra Nets A/S hos flere danskere igen.
Men mailen kommer ikke fra Nets A/S.
Den kommer derimod fra svindlere, der forsøger at lokke modtagerne af mailen til at gå ind på en side og indtaste deres kontooplysninger. Det skriver Nets i en advarsel, som Forbrugerrådet Tænk netop har sendt ud til danskerne på appen ‘Mit digitale selvforsvar’
‘Undlad at besvare mailen, den kan blot slettes,’ lyder opfordringen fra Nets.
Se eksempel her

Læs også
Du kan hjælpe Nets ved at videresende Nets-relaterede mails med forsøg på svindel til phishing-alerts@nexigroup.com.
Her kan du hente appen gratis
Mit digitale selvforsvar er gratis og findes til både iOS og Android-enheder.
Via appen kan du på din telefon eller tablet holde dig opdateret på de nyeste digitale trusler.