'Kære kunde, Vi informerer dig om, at din MitID-konto er blokeret. straks opdatere dine oplysninger, Hvis du ikke kan gøre det, sender vi dig en ny kode inden for 3 uger.'
Sådan lyder det blandt andet i en mail, som øjensynligt tikker ind i indbakken fra Nets A/S hos flere danskere igen.
Men mailen kommer ikke fra Nets A/S.
Den kommer derimod fra svindlere, der forsøger at lokke modtagerne af mailen til at gå ind på en side og indtaste deres kontooplysninger. Det skriver Nets i en advarsel, som Forbrugerrådet Tænk netop har sendt ud til danskerne på appen 'Mit digitale selvforsvar'
'Undlad at besvare mailen, den kan blot slettes,' lyder opfordringen fra Nets.
Se eksempel her
Foto: Mit digitale selvforsvar (app)
Du kan hjælpe Nets ved at videresende Nets-relaterede mails med forsøg på svindel til phishing-alerts@nexigroup.com.
Her kan du hente appen gratis
Mit digitale selvforsvar er gratis og findes til både iOS og Android-enheder.
Via appen kan du på din telefon eller tablet holde dig opdateret på de nyeste digitale trusler.