MENY deler stor nyhed efter 8 år: Nu er det sket

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Nu er der nyt fra MENY.

Lige nu læser andre også

Man siger at forandring fryder, og det er noget, som MENY tilsyneladende har taget til sig.

MENY er stadig MENY, men det bliver der nu lavet om på med en ny visuel identitet. 

Butikker, tilbudsaviser og meget mere har fået en visuel overhaling, som blandt andet sætter glade MADarbejdere i fokus.

Landet over holder butikkerne fast i sit insisterende fokus på kvalitet, faglighed og økologi, men med stilsikre greb får den visuelle identitet nu et nyt udtryk.

Sådan skriver de i en pressemeddelelse.

Efter 8 år er der behov for et mere tidssvarende udtryk, som både er friskt og moderne, og som samtidig sikrer og fremhæver MENYs identitet og værdier.

”For os er det vigtigt, at vores præsentation af MENY er tidssvarende og viser, hvem vi er og hvad vi står for. Tidligere har der været fokus på hænderne, der arbejder – nu er der fokus på ansigterne, der smiler. Med den nye visuelle identitet vil vi nemlig gerne løfte vores MADarbejdere mere frem i lyset,” fortæller Carsten Kure, Marketingchef i MENY og fortsætter:

”Det er vores dedikerede MADarbejdere som vores kunder dagligt møder i deres lokale MENY. Det er dem, der gør forskellen og som repræsenterer MENY udadtil året rundt. Netop den øjenkontakt fra glade ansatte har vi bl.a. inkorporeret i vores nye udtryk.”

Testet lokalt og internationalt

Da det nye MENY ILLUM åbnede i april 2022 var det et madmarked med fokus på høj kvalitet, gode råvarer og en skarpere visuel identitet. 

Den nye visuelle identitet, der nu er ved at blive udrullet i MENY-butikker over hele landet, har nemlig været brugt i ILLUM, siden madmarkedet åbnede. 

På en måde har MENY i ILLUM været et levende eksempel på, hvordan det visuelle udtryk ville folde sig ud i virkeligheden.

Responsen har udelukkende været positiv på forandringerne.

En markant identitet

MENYs velkendte røde farve bliver mere markant, og vil optræde væsentlig mere på tværs af indhold fra butikkerne. 

Logo og skrifttyper har ligeledes fået et løft, og vil løbende blive udrullet i alt fra tilbudsaviser til reolskilte.

”Vores nye visuelle identitet er et led i at bidrage med et friskt pust, men den skal samtidig understrege, hvem vi er – og gerne vil være. MENY er ikke bare et stort effektivt supermarked. Vi vil gerne skille os ud som Danmarks madmarked, hvor du bliver mødt med et smil af kompetente MADarbejdere, der med overskud er klar til at hjælpe dig med lige det, du søger,” lyder det afslutningsvist fra Carsten Kure.

Anbefalet til dig