Efter at MENY i Illum delte et opslag på Facebook, der lød på, at folk med ‘Pride Armbånd’ om armen kunne få 10 procent rabat, begyndte voldsomme kommentarer at rulle ind.
Reaktioner som ‘Ulækkert’ og ‘En god grund til aldrig at komme der!!!’ er en del af kommentarfeltet på det opslag, butikken har delt i forbindelse med Pride Month.
Det har altså fået flere danskere op i det røde felt, og faktisk har butikken følt sig nødsaget til at slette flere hundrede kommentarer.
Det skriver B.T.
Udover at der slettes kommentarer i et væk, så er der en medarbejder, der har travlt med at svare tilbage på både støttende og stødende kommentarer.
Niels Philip Kjeldsen, der er forbrugerredaktør hos B.T. er forbløffet over de mange voldsomme reaktioner:
“Jeg synes, det viser, at det i hvert fald ikke er en total gratis omgang for detailkæder at gå ind i kampagner, som nogle opfatter som politiske indslag. Sidste år så vi noget af det samme med DSB og Netto. Man kan jo tænke, at det er fuldstændig ufarligt, men det er det bare ikke. Det er ikke gratis at gå ud med de her budskaber.”
Han mener dog, at det ser ud til, at MENY har været forberedt på de mange negative reaktioner, da de tydeligt står ved den beslutning, de har truffet.
Set i lyset af at MENY har trykket på nogle knapper, der tydeligvis ikke har gjort dem mere populære i flere danskeres øjne, så kommer Niels Philip Kjeldsen med en overraskende melding:
“Min vurdering er også, at det i Danmark fortsat vil være en kæmpe vindersag at gå ind i den her slags kampagner, og måden, MENY håndterer det på, er en kæmpe vindersag.”
Du kan se opslaget ved at klikke her.